Fondberg återupptar samarbetet med Hartford Family Winery

Under sitt nya ägarskap återupptar Fondberg samarbetet med Hartford Family Winery. ”Agenturen har legat på annat håll i ett par år och vi är glada över att ta tillbaka den. Det finns en enorm potential i Sonomas viner som vi känner ännu inte nått ut på bred front i Sverige. Hartford representerar essensen av vad Sonoma har att erbjuda” säger Lucas Spinnars produktavdelningschef på Fondberg.

Samarbetet återupptas i och med en exklusiv middag den 8:e maj på Konstnärsbaren tillsammans med Jackson Family Wines’ Master Sommelier Dimitri Mesnard. Under kvällen kommer viner att presenteras från Cambria i Santa Barbara, Atalon från Napa och som grädde på moset Hartford från Sonoma.

Hartford Family Winery grundades 1994 av Don och Jennifer Hartford och ägs idag av Jackson Family Wines. Bara 15 miles från kusten är den maritima påverkan tydlig och vinerna får en sval karaktär med ren och elegant frukt. På Hartford är det Pinot Noir, Chardonnay och Zinfandel av riktigt gamla stockar som har allt fokus i en jakt på ständigt högre kvalitet. Den karismatiske vinmakaren Jeff Steward fick upp ögonen för vin under en sommar i Frankrike och blev fascinerad av hur stor del vin är av den vardagliga kulturen. Idag har han över 25 års erfarenhet av att producera toppviner från svala områden i Kalifornien.

Vinerna kommer att finnas i lager till försäljning till utvalda restauranger från och med början på maj. Det finns också tillgång på några äldre årgångar som kan tänkas dyka upp till bra erbjudanden innan dess.

Lucas Spinnars 08-555 292 00 lucas.spinnars@fondberg.se

Fondberg & Co importerar, säljer och marknadsför alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Sedan 1975 har företaget som idag har 18 anställda varit en av de främsta aktörerna på marknaden, både vad det gäller försäljning till restauranger och på Systembolaget.

Fondberg & Co representerar stolt ett flertal vin och spritproducenter från hela världen där Champagne Taittinger, Douglas Green Bellingham, Villa Maria, Familia Zuccardi, Les Grand Chais de France, Ferngrove, Jackson Family Estates och Svensk Vodka märks.