Fondberg väljer ny logistikpartner

Fondberg & Co och DLP Drinks Logistics Partner AB har slutit avtal om att DLP tar över samtliga Fondbergs logistiklösningar från och med 21 januari 2016.

”Efter att ha jämfört de flesta tillgängliga leverantörer på marknaden stod det klar att en var primus inter pares. Vi är imponerade av både de intelligenta och flexibla lösningar som DLP erbjuder, men också deras mycket professionella förhållningssätt” säger Markku Ropponen, styrelseordförande på Fondberg.

”Vi är väldigt nöjda över Fondbergs beslut att flytta sina logistiktjänster till DLP. Det här samarbetet stämmer perfekt överens med våra strategiska planer och är avgörande för att ytterligare stärka vår konkurrenskraftighet. Fondberg besitter stor kunskap och erfarenhet inom vin- och spritbranschen i Sverige, det blir ett nöje att samarbeta med en så professionell partner” säger Helena Sjögren, VD på DLP.

Fondberg flyttar sina logistiktjänster till DLP från PostNord.

Ytterligare information:

Fondberg & CO Markku Ropponen 070 855 33 44
DLP Drinks Logistics Partner Helena Sjögren +358 40 589 0735

• Frakt, transport

• logistik

Fondberg & Co importerar, säljer och marknadsför alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Sedan 1975 har företaget som idag har 18 anställda varit en av de främsta aktörerna på marknaden, både vad det gäller försäljning till restauranger och på Systembolaget.