Prestigetungt storslam för We & Wines vinproducenter i Vinordic 2020

Vi på We & Wine är så oerhört stolta över våra viner som kammat hem storslam i Vinordic Wine Challenge 2020 med två guld, tre silver och ett brons!

Att vinna priser i just Vinordic känns extra kul då det är den enda tävlingen i Sverige som är registrerad i EU som en officiell vintävling. Vi ser det som ett kvitto på att det är fler än vi som gillar våra viner och en ytterligare bekräftelse på att våra producenter håller en riktigt hög nivå.

Champagne Taittinger knep i år en utmärkelse i Champagne-kategorin. Det är otroligt roligt att få ytterligare ett kvitto på kvaliteten hos Taittingers årgångschampagne Brut Millésimé. Det är en ljuvlig champagne, och årgång 2013 är inget undantag, säger Erika Nord, produktchef på We & Wine och ansvarig för Champagne Taittinger i Sverige.

Villa Maria är idag Nya Zeelands mest prisbelönta producent och kammar hem inte mindre än två guld i Vinordic Wine Challenge 2020. Ekologisk vinodling är oerhört viktigt idag och att ta hem två guld i denna kategori är vi väldigt stolta över säger Margaux Barjou, produktchef och ansvarig för Villa Maria på We & Wine.

Inte att förglömma den prestigefulla kategorin rött vin över 250 kr med vår prisvärda Bourgogne, tillägger Johan Nilsson på We & Wine.

Lagom inför våren och sommaren är vi dessutom extra glada att får priser för både vår rosécava El Miracle och rosévinet AIX Rosé från Provence.

Samtliga vinnande viner i respektive kategori

Bronze Trophy Champagne 400 - 700 kr. Taittinger Brut Millésimé 2013
Artnr: 7871, 589 kr.

Gold Trophy Organic White wine 120+ kr.Villa Maria Private Bin Sauvignon Blanc 2019
Artnr: 6262, 120 kr.

Silver Trophy Rosé Sparkling/Champagne 100 - 249 kr.
El Miracle Cava Brut Rosé
Artnr: 76141. 109 kr.

Silver Trophy Rosé wine 100 – 139 kr.
AIX Rosé 2018
Artnr: 77459. 139 kr.

Silver Trophy Red wine 250+ kr.
Domaine René Bouvier Gevrey-Chambertin La Justice 2017
Artnr: 6395. 519 kr.

Gold Trophy Organic Red Wine 130+ kr.
Villa Maria Cellar Selection Pinot Noir 2018
Artnr: 88393. 189 kr.

We & Wine en svensk privatägd företagsgruppering som importerar, marknadsför och säljer alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden, såväl genom Systembolaget som till restaurangkunder.

We & Wine representerar stolt ett flertal vin och spritproducenter från hela världen där Champagne Taittinger, Villa Maria, Familia Zuccardi, Les Grand Chais de France, Terreno, Jackson Family Estates, Basilisco, Azienda Vinicola Farina, Joseph Cartron och Domaine Billaud-Simon märks.