Prissänkning på KRAV-märkt och ekologiskt vin från hyllade producenten Zuccardi

Familia Zuccardi är en av Argentinas största vinproducenter och arbetar i stor skala med ekologiskt och etiskt certifierade viner. Vinerna i serien Vida Orgánica som finns på svenska marknaden är både ekologiska och KRAV-märkta.

Vida Orgánica Torrontés är baserat på Argentinas gröna nationaldruva, Torrontés. Med sin blomdoftande karaktär och fina smak av päron och mandarin är Torrontés en perfekt matchning till lättare rätter med syrliga och kryddiga asiatiska inslag, liksom ett utmärkt mingelvin.

Från den 1a september är vinet prissänkt till 66 kronor – givetvis utan att tumma på varken kvalitet eller miljöansvar.

Familia Zuccardi grundades av Alberto Zuccardi på 60-talet och drivs idag av hans son José Alberto tillsammans med barnbarnen Sebastián, Miguel och Julia. Idag är Familia Zuccardi Argentinas största familjeägda vinproducent och en av landets mest hyllade – deras viner ur serierna Aluvional och Fincas omnämns som några av landets allra bästa.

Vida Orgánica Torrontés finns på Systembolaget (#6587) för 66 kronor (75 cl, 13 % alc/vol).

• argentina
  • zuccardi
  • Vida Orgánica
  • torrontés
  • prissänkt
  • ekologiskt
  • krav
  • krav-märkt

Fondberg & Co importerar, säljer och marknadsför alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Sedan 1975 har företaget som idag har 18 anställda varit en av de främsta aktörerna på marknaden, både vad det gäller försäljning till restauranger och på Systembolaget.

Fondberg & Co representerar stolt ett flertal vin och spritproducenter från hela världen där Champagne Taittinger, Villa Maria, Familia Zuccardi, Les Grand Chais de France, Ferngrove, Jackson Family Estates och Svensk Vodka märks.