Spanska giganten Vicente Gandía stärker banden till Fondberg med varumärket El Miracle Cava

Spanska producenten Vicente Gandia grundades redan 1885 och är idag, snart 130 år senare, en av Valencias största vinproducenter.  Med en närvaro på 85 internationella marknader är det sedan länge en ambassadör för spanska viner i världen. De erbjuder en bred portfölj från olika spanska vinområden, däribland El Miracle Cava, som består av El Miracle Cava Brut, Cava Brut Organic och Cava Brut Rosé.

Fondberg Sverige har ett brett samarbete med Vicente Gandía som sträcker sig över ett flertal spanska ursprung såsom Rías Baixas, Rioja, Priorat och även deras ekologiska viner under varumärket Nature. Vicente Gandía har även valt Fondberg för att distribuera El Miracle Cava och stärker därmed banden ytterligare till Fondberg Sverige.

El Miracle Cava Brut (7700, 69 sek) finns tillgänglig på Systembolagets fasta sortiment och den ekologiska motsvarigheten El Miracle Cava Brut Organic (74548, 89 sek) finns tillgänglig via beställningssortimentet.

• fondberg
  • vicente gandía
  • gandía
  • cava
  • el miracle
  • miracle
  • ekologisk

Fondberg & Co importerar, säljer och marknadsför alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Sedan 1975 har företaget som idag har 18 anställda varit en av de främsta aktörerna på marknaden, både vad det gäller försäljning till restauranger och Systembolaget.

Fondberg & Co representerar stolt ett flertal vin och spritproducenter från hela världen där Champagne Taittinger,  Douglas Green Bellingham, Villa Maria, Binderer S:t Ursula, Les Grand Chais de France, Quintay, Killerby, Vicente Gandía, Jackson Family Estates och Svensk Vodka märks.