Villa Yambol Rosé – sommarens rosényhet!

Villa Yambol är ett rosevin av 100 % cabernet sauvignon. Den djupa, hallonrosa färgen skvallrar om ett vin med tydlig smak av jordgubbar och hallon, ett diskret inslag av örter och härlig fyllighet. Matchas perfekt till sommarens fräscha sallader eller lättare rätter av kyckling och fisk, eller att avnjutas svalt helt på egen hand som aperitif tillsammans med goda vänner.

Vingårdarna i Yambol är belägna några timmar norr om Egeiska havet och präglas av ett milt medelhavsklimat. Nu finns äntligen deras rosévin tillgängligt i Sverige!

Villa Yambol Rosé finns på Systembolaget för 59 sek, art.nr 3108 från och med 2:a juni.

• nyhet
  • rosé
  • rosévin
  • fondberg
  • villa yambol
  • yambol
  • juni
  • cabernet sauvignon

Fondberg & Co importerar, säljer och marknadsför alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Sedan 1975 har företaget som idag har 18 anställda varit en av de främsta aktörerna på marknaden, både vad det gäller försäljning till restauranger och Systembolaget.

Fondberg & Co representerar stolt ett flertal vin och spritproducenter från hela världen där Champagne Taittinger, Douglas Green Bellingham, Villa Maria, Binderer S:t Ursula, Les Grand Chais de France, Quintay, Killerby, Jackson Family Estates och Svensk Vodka märks.