We & Wine lanserar Fuzion Organic Chardonnay på Systembolaget 2/12 2019

We & Wine lanserar den 2:a december Fuzion Organic Chardonnay, en vit ekologisk box från Argentina.

Vinerna från Fuzion står för den Argentinska livsstilen: en blandning mellan historiskt arv och modernitet i den mosaik som Argentina är idag – och där vin är en del av kulturen.

Fuzion Organic Chardonnay är tillverkat av handskördade druvor från vingårdar i Mendoza, som är beläget vid Anderna. Här, på det argentinska höglandet, ligger vingårdarna på mellan 800 och 1200 m.ö.h. De varma dagarna och svala nätterna kombinerat med en stark solstrålning bidrar till vinernas unika karaktär, vilket har behållits i Fuzion Organic Chardonnay genom att bara använda ståltankar i produktionen, inga ekfat. Fuzion Organic Chardonnay är certifierat ekologiskt och även veganvänligt, vilket innebär att endast icke-animaliskt produkter använts i vineriet.

Fuzion Organic Chardonnay har utöver chardonnay även en touch av viognier och torrontés, två mycket aromatiskt druvsorter, vilket ger ett medelfylligt, fruktigt vin med inslag av gula och gröna äpplen, citrus och tropisk frukt såsom litchi. Det är en utmärkt matchning till lätta rätter av fisk, eleganta vegetariskt rätter eller på egen hand i goda vänners lag.

Fuzion Organic Chardonnay 2019 lanseras i Systembolagets fasta sortiment den 2:a december för 149 sek (1500 ml, 13% alk/vol), artikelnummer 6906. Vinet är både ekologiskt certifierat samt framställt på ett veganvänligt sätt.

• chardonnay
  • fuzion
  • veganvänligt
  • ekologiskt
  • nyhet
  • argentina

We & Wine en svensk privatägd företagsgruppering som importerar, marknadsför och säljer alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden, såväl genom Systembolaget som till restaurangkunder.

We & Wine representerar stolt ett flertal vin och spritproducenter från hela världen där Champagne Taittinger, Villa Maria, Familia Zuccardi, Les Grand Chais de France, Jackson Family Estates, Feudi di San Gregoria, Azienda Vinicola Farina, Joseph Mellot och Svensk Vodka märks.