We & Wine lanserar Daytripper Cab - ett amerikanskt fullblod - på Systembolaget

Den andra mars lanserar vi ett kraftfullt ekfatslagrat rödvin från Kaliforniens soldränkta vingårdar i Lodi. Vinet passar utmärkt till den stundande grillsäsongen.

Daytripper Wines är ett nytt projekt från Kaliforniens soldränkta vingårdar.

Daytripper Cabernet Sauvignon 2018 lanseras andra mars 2020 på Systembolaget och är ett kralligt rött vin. Smaken är fokuserad till mörka bär, körsbär, svarta vinbär och plommon samt kryddigt peppriga toner som gör att det passar utmärkt till vårens första grillade stek eller till en saftig burgare!

Lodi är beläget i området Central Valley, där man odlat druvor sedan mitten av 1800-talet. Området har ett medelhavsliknande klimat med varma dagar och svala nätter, som leder till hög mognad i druvorna och fylliga, smakrika viner! Lodi har blivit vida känt för sina kraftfulla röda viner på cabernet sauvignon och zinfandel och Daytripper är inget undantag.

Läs mer om Daytripper och ta del av passande köttiga recept på: https://www.daytripperwine.com/

Systembolagets fasta sortiment
Artnr: 2583, 750 ml.
14,5% Vol. 99 kr.

We & Wine en svensk privatägd företagsgruppering som importerar, marknadsför och säljer alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden, såväl genom Systembolaget som till restaurangkunder.

We & Wine representerar stolt ett flertal vin och spritproducenter från hela världen där Champagne Taittinger, Villa Maria, Familia Zuccardi, Les Grand Chais de France, Terreno, Jackson Family Estates, Basilisco, Azienda Vinicola Farina, Joseph Cartron och Domaine Billaud-Simon märks.