Pressmeddelande -

We Are More har växtvärk – rekryterar 15 nya medarbetare och stärker bolagen med bred PR-kompetens

We Are More-familjen har haft ett händelseriktår med ett konsekvent flödeav nya kunder. Bland nytillskotten märks Alektum, Doggy AB och Balder. Koncernen har även fått axla större roll hos befintliga kunder, bland andra Almondy. Som en konsekvens av den ökade kundkretsen har We Are More under de senaste månaderna anställt 15 nya medarbetare och sysselsätter i dagsläget totalt 79 personer.

– Vi har haft en fantastisk tillväxt under hela året vilket är ett bevis på att vår modell verkligen fungerar. För att kunna möta våra kunders utökade krav har vi vässat vårt digitala erbjudande markant. Vi har dessutom fått ombord ett flertal rutinerade PR-konsulter som kan understödja den löpande verksamheten i arbetsgrupperna, säger Johan Gronowitz, VD för We Are More.

De nya rekryterna är:

Alexandra Aaseby, tidigare BBS Group, Johan Lindgren, tidigare Welcom och John Thungren, tidigare Narva, rekryteras som PR-konsulter.

Christian Wetter, tidigare F&B Factory och Catja Björklund, tidigare Welcom rekryteras som copywriters.

Maria Hesselroth, tidigare Sitrus, rekryteras som projektledare.

Jenny Göransson, tidigare Sitrus och Petra Nilsson, tidigare Västsvenska Handelskammaren, rekryteras som produktionsledare.

Oskar Joelsson, tidigare på Kokokaka och Hoj, rekryteras som Senior Developer, Elin Nordenson Vennerbring, tidigare på Rabash rekryteras som Digital Designer och Sara Ekelund, tidigare på Högskolan Halmstad anställs som UX Designer.

David Johansson, tidigare Handelshögskolan Göteborg, rekryteras som researcher.

Caroline Husén, tidigare på SCA, rekryteras som originalare.

Maria Mejsjö rekryteras som Accounting Manager.

Philip Lundahl, tidigare på Wise Group, rekryteras som ny byråchef för rekryteringsbolaget We Are Hiring.

• PR, kommunikation

• we are more
  • rekrytering
  • kommunikationsbyrå
  • kommunikation

• Västra Götaland

We are More är en kommunikationsbyrå baserad i Göteborg. Vi är runt 30 personer med unika kompetenser. Vi är olika men jobbar alla mot samma mål – att frigöra kraften i varumärken för att de ska kunna nå sin fulla potential. We Are More arbetar med företag, organisationer och evenemang som vill göra skillnad genom sin kommunikation. Idén är att erbjuda den mest vässade och taggade konstellationen av kommunikationskonsulter till varje uppdrag. Du hittar koncernen på Tredje Långgatan 13 i Göteborg.

Johan Gronowitz

Presskontakt CEO Kommunikation, varumärkesutveckling och varumärkesstrategi. +46 735 18 18 85