WebbPlatsen fortsätter stödja SOS Barnbyar

WebbPlatsen i Sverige AB förlänger sitt samarbete med SOS Barnbyar och är företagsfadder under 2014. Vi har även skänkt pengar som en julgåva så att barn i Bolivia kan gå i förskola istället för att vara ensamma hemma när deras föräldrar arbetar. Inte ett enda barn ska behöva vara ensamt, allra minst till jul.

Vi på WebbPlatsen hoppas att detta inlägg kan sprida ringar på vattnet om SOS Barnbyar så att fler företag tar ställning föra att hjälpa ännu fler barn. I över 60 år har SOS Barnbyar gett barn som har blivit föräldralösa eller övergivna ett nytt hem, en familj och utbildning i någon av våra över 500 barnbyar runt om i världen. De arbetar också med att stödja utsatta familjer så att barn inte ska behöva bli föräldralösa eller överges. SOS Barnbyar är politiskt och religiöst obunden och arbetar för att förverkliga FN:s Barnkonvention. Stöd deras viktiga arbete genom att bli fadder du med.

Läs mer om hur du också kan hjälpa till på SOS Barnbyar hemsida: www.sos-barnbyar.se

Om WebbPlatsen

WebbPlatsen i Sverige AB är ett privatägt aktiebolag och har funnits sedan 1998. Våra anställda har arbetat med någon form av systemutveckling, webbdesign, hårdvara, projektledning och/eller konsultverksamhet inom IT-branschen i mer än femton år.

Läs mer på: www.webbplatsen.se

• Datasäkerhet