Nytt uppdaterat skydd för Android

WebbPlatsen i Sverige AB, Sveriges största återförsäljare av AVG:s produktlinje, meddelar att den senaste versionerna av AVG AntiVirus Free och PRO för smartphones och läsplattor med Android nu har introducerats. Versionen 3.1 finns nu tillgänglig för nedladdning på Google Play.

Syftet med den nya versionen är att erbjuda det bästa möjliga skyddet för mobila enheter i kombination med en märkbar ökad användarvänlighet samt en rad nya funktioner och förbättringar.

Båda versionerna av AVG AntiVirus Free och PRO för Android har fått ett helt nytt användargränssnitt. För en förbättrad och enklare navigering med förenklade menyer och tydligare inställningar.

AVG AntiVirus Free och PRO för Android inkluderar numer en funktion som blockerar samtal och SMS från utvalda avsändare. Funktionen låter användaren själv att filtrera bort oönskade samtal och textmeddelanden genom att bygga sina egna anpassade telefonlistor. Med hjälp av dessa listor kan användaren ställa in sin mobila enhet att automatiskt avvisa inkommande samtal och textmeddelanden från vissa nummer. Istället för att ringa kommer samtalen endera att avvisas, ett automatiskt SMS-svar skickas eller bara vara tyst i luren.

"Våra kunder talar om för oss att de allt oftare använder sina mobila enheter i sitt dagliga liv, så vi inser vikten av att ständigt förbättra skyddet för dem", säger Omri Sigelman, vice verkställande direktör för AVG Technologies. "Vi anser att ett säkerhetsskydd inte ska behöva kosta mer än den enhet den är installerad på eller vara alltför komplicerad att använda. Det viktigaste är att våra kunder litar på att deras enheter är skyddade medan de är upptagna i den digitala världen."

Läs mer om AVG AntiVirus Pro för Android.

WebbPlatsen i Sverige AB är en certifierad återförsäljare för AVG i Norden med status 'Gold Reseller' och har certifierad AVG-personal.