AVG lanserar ny säkerhetsprodukt för iPhone och iPad

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2012 15:25 CET

WebbPlatsen i Sverige AB, Sveriges största återförsäljare av AVG:s produktlinje är glada över att kunna presentera en ny säkerhetsprodukt för alla iPhone, iPad och iPod touch-användare, AVG Safe Browser. En webbläsare som hjälper användarna med att enbart besöka säkra webbplatser, samtidigt som den ger användarna kontroll över vem som kan se och använda information om vad de gör på nätet.

"AVG ser
mobiler som ett strategiskt fokusområde och sedan lanseringen av vår första säkerhetsprodukt för mobiler under 2010 har vi sett en enorm tillväxt inom området", säger JR Smith, VD för AVG Technologies. "Vi var först med att erbjuda en gratis säkerhets-app för Android-enheter och i dag är vi mycket glada över att kunna presentera AVG Safe Browser för iOS, som tar oss ännu längre i vår ambition att bli plattformsoberoende."

Ny webbläsare
med avancerat skydd

AVG Safe Browser är en ny webbläsare för iPhone, iPad och iPod touch-användare som oroar sig för sin integritet och möjliga hot på Internet. Genom att surfa med AVG Safe Browser skyddas användaren från bedrägerier och webbplatser som är kända för att vara skadliga eller som innehåller sabotageprogram blockeras med hjälp av data som tillhandahålls av AVG:s LinkScanner. Webbläsaren innehåller också AVG Do Not Track för att informera användaren om vilka webbplatser som spårar dem på nätet och låter användaren själv blockera sådana funktioner. Även om spårning i sig inte behöver vara något dåligt, kan det användas för att samla in data som sedan delas med andra företag. En praxis som konsumenter blir alltmer berörda av och mer medvetna om.

WebbPlatsen i Sverige AB är en certifierad återförsäljare för AVG i Norden med status 'Gold Reseller' och har certifierad AVG-personal.

Mer information: http://www.avgantivirus.se/

Kontaktperson: Helena Magnusson, 08-54555470

WebbPlatsen

WebbPlatsen i Sverige AB är en certifierad återförsäljare för AVG i Norden med status 'Gold Reseller'. WebbPlatsen i Sverige AB har certifierad AVG-personal.

Kommentarer (0)

Kommentera