Namnbyte för Webers industri- och designgolvsprodukter

Namnbyte för Webers industri- och designgolvsprodukter

Från årsskiftet byter Weber namn på alla industri- och designgolvsprodukter. Produkterna utvecklades för drygt 20 år sedan i Sverige och har sedan vidareutvecklats och vunnit stora framgångar både nationellt och internationellt. Idag säljs de av Weber i ett tjugotal olika länder.

För att kunna ha samma produktnamn i alla länder Weber är verksamma i, samt för att ge produkternas namn en tydligare koppling till dess applikationsområden har vi valt att byta delar av namnen på samtliga produkter i segmenten industri- och designgolv.

Duro försvinner ur produktnamnet
Alla industriprodukter får Industry i namnet, t.ex. Floor 4610 DuroTop byter namn till Floor 4610 Industry Top. Designgolvsprodukterna får istället Design i namnet för att tydliggöra att det är en produkt som även bär en estisk funktion, t.ex. Floor 4650 DuroColour byter namn till Floor 4650 Design Colour.

Slitstarka golvytor
Webers industri- och designgolvsprodukter är särskilt framtagna avjämningsmassor för att bilda hårda och slitstarka ytor för industrigolv samt infärgade naturligt levande ytor för designgolv.

Läs mer om de nya produktnamnen på www.weber.se

Anders Anderberg

Forskning- och utvecklingsdirektör 08-625 61 05