Weber Designgolv snyggt och stabilt golv med levande yta

Ny ytbehandling för en ännu bättre upplevelse av Weber Designgolv

Weber Designgolv består av infärgad avjämningsmassa kan beroende på färgval bli en del i miljöns färgsättning, förhöja interiören eller framhäva föremål i den. Med ytbehandlingen weberfloor top matt framhävs golvets naturliga utseende och gör samtidigt ytan lättare att underhålla.

I miljöer som butiker, museum, kontor, universitet och liknande där många fötter ska komma och gå krävs ett tåligt golv som kan stå emot slitage och behålla en snygg yta. Samtidigt ska de som dagligen står och går i dessa miljöer kunna göra det utan onödig belastning på kroppen. Weber Designgolv är motståndskraftigt och stabilt, men upplevs som behagligt att gå och stå på tack vare golvets inbyggda elasticitet.

Framhäver golvets naturliga utseende

Till Weber Designgolv finns nu en ytbehandling, weberfloor top matt. Med weberfloor top matt kan Weber leverera ett komplett Weber Designgolv. Det gör det enklare för entreprenören som får allt, från avjämning till ytfinish, direkt från Weber.

”Det naturliga materialet i avjämningsmassan ger designgolvet en levande yta, säger Anders Anderberg, Konceptchef Golv. ”Med weberfloor top matt framhävs golvets naturliga utseende”.

Med den nya ytbehandlingen blir Weber Designgolv dessutom enklare att hålla rent.