Trött på ogräs?

Trött på ogräs?

En ny snygg stenbelagd uppfart eller uteplats förhöjer helhetsintrycket på ditt hus. Men efter något år när det börjat komma upp ogräs och mossa i fogarna på stenbeläggningen så är det en annan sak.

Ogräset förstör inte bara utseendet på stenbeläggningen, det är dessutom svårt att få bort. Ofta får man inte loss rötterna, det dröjer inte lång tid innan nytt ogräs är på väg upp.

Weber har lösningen!
En miljövänlig fogsand som förhindrar ogräs att växa. Danfogsanden har en starkt hämmande effekt på ogräs i fogar på betong- eller naturstensbeläggning. Danfogsanden skapar ett ökenliknande förhållande i fogen, vilket hindrar ogräs från att både växa och sprida sig – i de flesta fall förhindras tillväxten fullständigt.