Wilhelm Sporrong avgår som VD för Webhallen

Wilhelm Sporrong avgår som VD för Webhallen

Efter 10 år avgår Wilhelm Sporrong som VD för Webhallen. Fram till att en ny VD har utsetts kommer Atle Sjursen att agera Interimschef för bolaget.

Wilhelm Sporrong har varit en viktig faktor i uppbyggandet av Webhallen, tillsammans med många skickliga medarbetare. Bolaget har haft en mycket positiv utveckling, och nådde under 2017 en omsättning på närmare 2 miljarder kronor. Denna utveckling går fortsatt vidare som ett självständigt bolag inom Komplett Group.

En rekryteringsprocess har inletts och en ny VD beräknas vara på plats under hösten 2018.

Kontaktpersoner:

Ole Vinje, CEO Komplett Group, ole.vinje@komplett.com

Webhallen 2018; Ett omnichannel-företag från start, tidigare DI Gasell och ett mångårigt VA-superföretag, har på kort tid vuxit till att idag vara en av Sveriges ledande återförsäljare inom datorhårdvara, hemelektronik, gadgets, spel och film. Med butiker i gallerior så som i Mall Of Scandinavia, Täby Centrum, Sickla Köpkvarter och centrala stadslokationer erbjuder Webhallen ett unikt utbud i dessa miljöer.