Maria ny säljare på Weblink

Weblink fortsätter att förstärka säljorganisationen. Senaste nyförvärvet är Maria Wikström som 17 augusti började som säljare i Göteborg. Hon kommer initialt att fokusera på slutkunder för att på sikt växla över till återförsäljaransvarig.

– Under senaste året har jag jobbat som säljare hos Swedena som är Weblink-återförsäljare och sålt Weblinks produkter. Weblinks helhetslösning och sortiment imponerade på mig och det är ett framtidsföretag som kommer att växa ännu mer. När jag nu får möjlighet att jobba direkt under Weblink känns det fantastiskt. Jag är en tävlingsmänniska så säljrollen passar mig bra, säger Maria med ett leende.

Maria Wikström är född och uppvuxen i Skepplanda knappt fyra mil norr om Göteborg. Som 19-åring flyttade hon in till Göteborg och började tämligen omgående på Ulinco som förser tillverkningsindustrin med över 30.000 standardartiklar som t ex nylonskruvar, hjul och silikon för ytbehandling. Kunderna var ofta underleverantörer till Volvo och Maria hade ansvar för både försäljning och marknadsföring mot återförsäljare. På Ulinco verkade hon i 19 år för att under det senaste året ha jobbat som telekomsäljare på Swedena.

– Maria kommer att förstärka vår säljavdelning ytterligare och kommer initialt att jobba mot slutkunder. Hon kommer att fokusera på Göteborg, men även verka i övriga Västsverige. Om det krockar med befintliga återförsäljare så kommer vi självklart att respektera det. Med nya Weblink Unified 2.0 och våra egna mobilabonnemang Weblink Mobile Företag har vi en enorm marknad som räcker till alla, säger Oscar Civill, försäljningschef på Weblink IP Phone.

Maria Wikström

Oscar Civill

Försäljningschef

Fakta Maria Wikström
Ålder: 40 år.
Familj: Make Tomas och barnen Rasmus, 14 år, och Filippa, 10 år.
Bor: Kåhög i Partille.
Intressen: Handboll (aktiv i Redbergslids IK, div V damer), fotboll och resor.
Uppgift på Weblink: Säljare.
Motto: Winner takes it all.