Webstep är en av Sveriges bästa arbetsplatser 2019 - med rekordhögt resultat!

IT-konsultbolaget Webstep har återigen blivit utsett till en av Sveriges bästa arbetsplatser i kategorin Medelstora Organisationer av den internationella organisationen Great Place to Work®. Webstep har sedan tidigare kontor i Uppsala, Stockholm och Malmö och öppnade den 27:e mars upp sitt fjärde kontor i Sundsvall.

- Jag tycker att Webstep är en arbetsgivare som ger mig som anställd mycket frihet med eget ansvar och samtidigt stimulans, ibland även en "spark i baken" till att kompetensutvecklas! Kombinationen av mycket inflytande över sitt arbete och att utvecklas tillsammans med kollegor är oslagbar inom arbetslivet, berättar Kristján som är konsult på Uppsalakontoret.

Webstep hamnade i år på en 14:e plats på listan av Sveriges Bästa Arbetsplatser för bolag mellan 50-249 anställda. Resultatet som påverkar listplaceringen utgörs till största del av resultatet från Great Place to Works årliga medarbetarundersökning. Undersökningen består av 61 olika påståenden som berör alltifrån kamratskap till ledarskap och besvaras anonymt av samtliga anställda. Det sammanlagda resultatet från Websteps medarbetarundersökning i januari 2019 landade på hela 97 %, vilket är en ökning från förra årets resultat på 94 %.

Webstep har i samtliga kategorier fått högre resultat än snittet för både IT-konsultbolag och Sverigeindex. Procentsatsen i varje kategori utgörs av hur många av de anställda som gett positiva svar och att påståendet “ofta” eller “nästan alltid” stämmer. I undersökningens slutgiltiga påstående “Allt sammantaget, skulle jag säga att det här är en mycket bra arbetsplats” så var det 100% av Websteps medarbetare som gav ett positivt svar.

- Jag är oerhört stolt över att få möjligheten att arbeta tillsammans med alla helt fantastiska kollegor på Webstep. Vi har arbetat med att berätta var vi är på väg, vi delar kunskap mellan varandra och vi visar tillit till varandra, säger Jakob Cardell som är VD på Webstep.

Om Great Place To Work och ”Sveriges bästa arbetsplatser”

Great Place to Work® Institute, Inc. är ett internationellt företag som hjälper organisationer inom alla branscher och storlekar att utvärdera och utveckla sin arbetsplatskultur. Årliga studier och medarbetarundersökningar görs av 10 miljoner medarbetare i över 50 länder. De som av sina egna medarbetare rankas allra högst i våra medarbetarundersökningar lyfts fram i deras listor över de bästa arbetsplatserna, och erhåller kvalitetsutmärkelsen “Sveriges Bästa Arbetsplatser”.

Om Webstep

Webstep är ett IT-konsultbolag med cirka 400 kollegor i Sverige och Norge. I Sverige arbetar 70 kollegor på kontoren i orterna Stockholm, Malmö, Uppsala och Sundsvall och levererar tjänster inom utveckling, test, DevOps, BI, IoT, Machine Learning och IT Management. Webstep har i fyra år i rad blivit utsedda till en av Sveriges bästa Arbetsplatser av den internationella organisationen Great Place to Work®.

Vill du veta mer om Webstep? Kontakta Jakob Cardell, VD på Webstep, på

jakob.cardell@webstep.se, 0705157559