Stor satsning på 3D mot offentliga och kommersiella byggprojekt

3D-visualiseringsbyrån wec360° gör under vintern en stor satsning mot offentliga och kommersiella fastigheter och byggprojekt. Man skall erbjuda en rad lösningar för bolagen att presentera framtidens lokaler, anläggningar och stadsutveckling. Bolaget har anställt Johannes Back, tidigare från Otis, som ansvarig för att nå den breda målgruppen. Han anser att utgångsläget är bra:

- Bolaget har en lång historia av att arbeta i mycket komplexa projekt, och produktionen har byggts utifrån våra kunders mycket höga krav. Det, tillsammans med en stark uppsättning tjänster för alla typer av byggprojekt som företag och kommuner tar sig för, gör att vi tror att förutsättningarna är väldigt goda, säger Johannes Back.

wec360° är i dagsläget en av Sveriges allra största aktörer inom 3D-visualisering, som leverantör till flertalet av landets största byggbolag - däribland SkanskaPeabRiksbyggen och HSB. Redan i dagsläget gör bolaget också 3D-lösningar till en lång rad offentliga och kommersiella projekt, såsom Friends Arena och Tele2 Arena samt över 60 kommunala byggbolag, Statens Fastighetsverk och Trafikverket.

- Vi har arbetat mycket med den här typen av kunder och projekt, men vårt stora fokus har alltid tidigare varit på bostäder. Nu skall vi ta tillvara på den potential vi har, och på de spännande tiderna som är nu i byggbranschen i stort, säger Mattias von Corswant, vd på wec360°.

• 3d
  • offentlig verksamhet