Sverigeaktuelle Ed Kowalczyk arbetar med svenska wec360

Pressmeddelande   •   Sep 06, 2010 14:55 CEST

Sverigeaktuelle Ed Kowalczyk arbetar med svenska wec360
- i unik sfärisk fotodokumentation

När Sverigeaktuelle rockstjärnan Ed Kowalczyk (tidigare frontman i amerikanska gruppen LIVE) ger sig ut på en omfattande världsturné är det med ett helt nytt band och crew, och nya musikaliska ambitioner. För att på ett helt unikt sätt också dokumentera turnén, har man tagit in svenska fotobyrån wec360 - för vad man lovar blir en väldigt spektakulär dokumentation.

- Vi genomförde en första fotosession med Ed, bandet och crew i Utrecht i Holland, berättar Mattias von Corswant (fotograf). Det är en helt ny fototeknik vi använder oss av, som ställer krav på tålamod hos alla inblandade. Men Ed och gänget är fantastiskt sköna människor att arbeta med – ödmjuka, öppna för idéer och avslappnade. Något som inte är helt självklart med musiker… Vi kommer att arbeta med bandet även hemma i Stockholm, och vi ska såklart försöka använda lite av huvudsta’ns fantastiska vyer så mycket vi kan!

Den svenska fotobyrån wec360 AB har tidigare gjort sig kända för att tänja på gränserna för det konventionella rockfotot med sina speciella virtuella sfäriska fotografier. Genom samarbeten med Lars Winnerbäck, Håkan Hellström, Kent, Anna Ternheim med flera har Sverige gjorts till föregångsland att pressa rockfotogenren till nya dimensioner.

Bilderna förväntas bli publicerade under hösten 2010 på:
www.edkowalczyk.com

För mer information om wec360 AB:

Kontakta Mattias von Corswant,
tel: 0736-17 46 67
e-post: mattias@wec360.se
webb: www.wec360.se

pressbilder: http://www.wec360.se/press.html

wec360 erbjuder 360-gradersfotografier som kompletterar det traditionella stillbildsfotot och utgör ett innovativt grepp till företags och organisationers marknadsföring på Internet.

Kommentarer (0)