WEC360° PÅ FASTIGHETSMÄSSAN I KISTA 2017: Världspremiär för unik solskensapp, VIP-möte med Fredrik Reinfeldt

Det svenska 3D-företaget wec360° presenterar flera nyheter och spännande 3D-lösningar för bygg- och fastighetsföretag på Fastighetsmässan i Kista 2017.

Det är världspremiär för en unik mobilapp: wec360° AR. Den gör det möjligt att i en mobiltelefon eller surfplatta se hur solen kommer att falla under dygnets alla timmar över enskilda hus, kvarter och hela bostadsområden, trots att husen ännu inte har börjat byggas.

I montern visar wec360° dessutom det allra senaste inom VR – Virtual Reality. Bland annat demonstreras möjligheten att gå runt i en virtuell lägenhet, komplett med möbler och utsikt. Där går det att med ett enkelt kommando byta färger och material på t ex golv, köksluckor och ytskikt, och omedelbart se effekten i rummen. Det går också att mycket verklighetstroget med handkontroller både ”ta” och ”flytta” föremål.

wec360° bjuder också in till ett exklusivt VIP-möte under en timme med förre statsministern Fredrik Reinfeldt, som kommer att tala på ämnet ”Världens städer växer – om urbanisering i vår tid och behovet av nya bostäder” och också reflektera över hur ny teknik påverkar byggandet. Efter anförandet följer en fikastund tillsammans med Fredrik, med möjlighet att ställa frågor och samtala med honom.

Media är välkomna att vara med på mötet, i rum E5 på onsdagen den 15 mars, kl 14.45–15.45. (OBS: Föranmälan)

Virtual Reality (VR – virtuell verklighet) och Augmented Reality* (AR – förstärkt verklighet) öppnar helt nya möjligheter för bygg- och fastighets­branschen. Dels blir det lättare för företagen att visualisera sina kommande projekt, dels ger det bostadsköpare ett betydligt bättre beslutsunderlag och större trygghet i valet av ny bostad.

----

* AUGMENTED REALITY (AR) är en digital presentationsteknik, som förstärker och kompletterar sinnesintryck med digitalt lagrad information som presenteras via till exempel en bildskärm eller mobiltelefon. AR kan förstärka en upplevelse i till exempel en bild eller film genom att lägga till information som visas med andra bilder, text, ljud eller hänvisningar till fördjupningar.

wec360° finns i monter Z:01, alldeles vid ingången till mässhallen

Anmälan till VIP-mötet med Fredrik Reinfeldt: sara@wec360.se