En tvåvånings kretskortskontakt med Push In anslutningsteknologi och fingersäker stiftlist från Weidmüller

Weidmüller presenterar ”OMNIMATE ® Signal B2CF 3,50”. En tvåvånings kretskortskontakt med delning 3,50 mm med Push In anslutningsteknologi och fingersäker stiftlist.  - Betydande miniatyrisering - motsvarar packningsdensitet 2,0. - Enklare, snabbare och ännu mer tillförlitlig ledaranslutning upp till 1,5 mm2.

Den nya anslutningen gör det möjligt att minska konstruktioner med upp till 30 % jämfört med 2,5-mm delning. Den orangefärgade hondelen finns med eller utan sidofläns samt med en svart frigöringsspak, dess PUSH IN anslutningsteknik klarar entrådiga och flexibla ledare med eller utan ändhylsor från 0,14 till 1,5 mm2. Det är möjligt att utan problem ansluta ledare upp till 1,0 mm2 med crimpade ändhylsor med plastkragar.

Särdragen i den underhållsfria PUSH IN fjäderanslutningstekniken inkluderar säker och enkel hantering samt extremt låga anslutningstider. Avisolerad en- eller fintrådig ledare med crimpade ändhylsor förs enkelt in i anslutningen. Jobbet är klart! Flexibla ledare ansluts genom att öppna anslutningen – genom en enkel knapptryckning. Lättlästa märkningar på varje plints "tryckknapp" säkerställer att den elektriska utrustningen är klart och tydligt märkt.

Lås och frigöringsspak gör att hon- och hankontakten enkelt kan låsas ihop eller separeras utan verktyg och utan att komponenterna belastas. Den mycket värmebeständiga, tvåvånings stiftlisten finns som 90° och 180° version samt med slutna sidor eller med en lödfläns. Med 1,5 och 3,2 mm långa stift är de stiftlisterna utformade för reflow- och våglödning.. Data för hankontakt: 200 V/10 A (IEC) och 150 V/10 A (UL). Data för honkontakt: 320 V/10 A (IEC) och 300 V/10 A (UL). 4-36 poliga versioner av OMNIMATE ® Signal B2CF 3,50-familjen finns tillgängliga. Ett omfattande sortiment av tillbehör såsom märkning, LED ljusledare, dragavlastning och kodningselement avrundar detta välbalanserade erbjudande. Den nya honkontakten är kompatibel med de beprövade stiftdelarna ur OMNIMATE ® familjerna S2L 3,50, S2L-SMT 3,50 och S2LD-THR 3,50.

För mer information:

Erik Nilsson, Industry Management Device Connectivity, 072-215 53 80 alt erik.nilsson@weidmuller.se

• Industri, tillverkning

• anslutningsteknik
  • let´s connect
  • omnimate
  • push in

Weidmüllerkoncernen har produktionsanläggningar, försäljningsbolag och representanter i mer än 80 länder.

Under 2011 uppnådde Weidmüller en försäljning på 620 M€ med 4 400 anställda