Imponerande design hos Weidmüller. Let´s connect.

Detmold, 2012-08-17. Det tyska ”Design Council” har nominerat Weidmüllergruppen till det tyska designpriset, German Design Award. Denna nominering ger Weidmüller erkännande för sin nya företagsprofil som först presenterades för allmänheten i april 2012 under Hannovermässan. Två av elektroteknikföretagets produkter har också blivit nominerade: den 2-poliga spänningsprovaren Digi Check Pro och korskopplingsplinten PRV, som redan har fått priset iF-Design-Award. Weidmüller är därför nominerat i två kategorier: ”Communication Tools" och "Industrial Goods and Materials".

"Vi är mycket stolta att ha blivit nominerade till detta pris. Det visar att vi har nått och verkligen överträffat vårt mål att producera en ny imponerande och inspirerande grafisk design och profil", säger Dr Christa Pfeffer, chef för Informationsavdelningen. Den nya grafiska profilen med en ny, ljusare orange nyans och stora ytor i vitt utformades för att ge bilden av Weidmüller som ljusare och mer modernt.

Förbindelseelement såsom vågkombinationer och sammanbindande element hämtade från sigillet i Weidmüllers logotyp förmedlar också visuellt själva kärnan i bolagets verksamhet.

"Vi förkroppsligar anslutningar inom alla områden, inte bara teknik: vi producerar nya idéer genom våra kontakter med institutioner och vi tryggar vår framtid och samhället genom våra kontakter med människor", förklarar Weidmüller koncernchef Dr Peter Köhler. "Vi har införlivat dessa nätverksteman i vår design för att visuellt förmedla det till omvärlden." Företagets produkter är stora inom ergonomi, en funktion som innebar att spänningsprovaren nominerades för designpriset.

Design Council är ett tyskt centrum för expertis inom design. Det är endast detta, dess medlemmar och Tysklands ekonomiministrar som kan nominera företag och designers till det tyska designpriset.

Kontaktperson: Susann Lederer
Tel:. +49 5231 14-291.010
E-post: susann.lederer@weidmueller.de

• Vetenskap, teknik

• industriell ethernet
  • signalomvandling
  • märkning
  • reläer
  • kretoskortsanslutning
  • plintar
  • strömförsörjning
  • optokopplare
  • kapslingar
  • designpris
  • pris

Som erfarna experter hjälper vi våra kunder och partner över hela världen med produkter, lösningar och tjänster i industriell miljö för kraft, signal och data. Vi är bekanta med deras industrier och marknader och medvetna om kommande tekniska utmaningar. Därför utvecklar vi kontinuerligt innovativa, hållbara och praktiska lösningar för deras individuella behov. Tillsammans sätter vi standarder inom Industrial Connectivity. Let´s connect!