Let´s connect med MetalliCard från Weidmüller - tillverkad av aluminium eller rostfritt stål för märkning av elektrisk utrustning och kablar.

För första gången någonsin erbjuder Weidmüller ett märkningssystem där det är möjligt att skriva ut metallmärkning. Märkningen skrivs ut med "PrintJet PRO"- skrivaren, som redan används till det beprövade MultiCardsortimentet.

Genom att använda Weidmüllers system säkerställer man att märkning i och runt elskåpet blir extremt enkelt: en skrivare, en programvara och en typ av bläck. Användaren behöver ingen ugn eller liknande extrautrustning. Det sömlöst finjusterade och odelade systemet är öppet för avancerade kundanpassade lösningar - tack vare friheten att skapa egna layouter och en okomplicerad import av data från andra system. Nu är långa leveranstider av förtryckt märkning ett minne blott. MetalliCard märks i bläckstråleskrivaren PrintJet PRO*.

Märkning av MetalliCard kan göras med användning av ett speciellt uppdaterings-kit. Det är möjligt att skapa färggrafik, tecken och logotyper anpassade efter individuella behov. Användaren kan välja mellan nitning och limning eller använda rostfria buntband eller hållare för att fästa metallmärkningen - alternativ som ger hög flexibilitet. MetalliCardmärkning uppfyller höga krav genom att vara resistent mot höga temperaturer, extrema klimatförändringar, UV-strålning och annan yttre påverkan. Den rektangulära märkningen finns i storlekar från 27 mm x 18 mm upp till 85 mm x 54 mm. Som alternativ finns också rund märkning (diameter: 30 mm) samt en version för rostfria buntband för märkning av kablar. Som materialval finns anodiserat aluminium (kostnadseffektiv med utmärkt utskriftskvalitet) och rostfritt stål (speciellt lämplig för process- och kemiindustrin.

* OBS: PrintJet PRO – Genom att köpa ett uppdaterings-kit är det möjligt att skriva ut MetalliCardmärkning utan problem. Användare med en PrintJet PRO som levererats från juli 2010 med serienummer 3653 (4 sista siffrorna) och högre behöver bara beställa ett uppdaterings-kit. Det är även möjligt att uppgradera äldre PrintJet PRO-skrivare (lägre serienummer) med en servicesats som finns tillgänglig från Weidmüllers serviceavdelning.

För mer information, kontakta Alexander Todorovski på telefonnr 040-37 48 19 alt alexander.todorovski@weidmuller.se

• Industri, tillverkning

• märkning
  • metallicard
  • multicard
  • printjet pro
  • aluminium
  • stål

Weidmüllerkoncernen har produktionsanläggningar, försäljningsbolag och representanter i mer än 80 länder.

Under 2011 uppnådde Weidmüller en försäljning på 620 M€ med 4 400 anställda