Nytt produktsortiment från Weidmüller som konsekvent säkerställer säker anslutning och enkel bearbetning av stora kabeltvärsnitt.

Weidmüller har utökat sitt beprövade crimpsortiment med att omfatta pressverktyg och kabelskor för grövre ledarareor.

Produkterna inkluderar rörkabelskor både i Euroserien och enligt DIN 46235, bådafrån 0,5 mm² till 300 mm², olika crimpinsatser samt pressverktyg för ledare med grövre areor. De nya kontaktpressningsverktygen täcker olika applikationsområden och användarkrav.

Verktygssortimentet består av

• EPG 45,elektrohydrauliskt batteridrivet pressverktyg (med en presskraft på 45 kN) för crimpning av kabelskor och kontaktdon för 6 mm²…150 mm²
  • APG 55, elektrohydrauliskt batteridrivet pressverktyg (upp till 240 mm²)
  • HPG 55, hydrauliskt pressverktyg (upp till 240 mm²)