Weidmüller AB hälsar Weidmüller Suomi välkommen!

Efter att under mer än 50 år framgångsrikt representerats av Juha-Elektro på den finska marknaden, har Weidmüller och Juha-Elektro slutit en gemensam överenskommelse om att Weidmüller från och med 1 september 2012 startar en egen filial i Finland. Denna filial är en del av Weidmüllers nordiska organisation.

Vi har nöjet att presentera två nya finsktalande medarbetare för tjänsterna som Orderadministratörer/Ekonomer till den finska filialen med placering på huvudkontoret i Malmö, Sverige.

Kali Olsson kommer närmast från ACE European Group där hon arbetade som försäkringstjänsteman. Kalis arbetsuppgifter var bl. a. kundservice, administration kring försäkringsärenden och fakturering, samt att vara ansvarig för filial Finlands officiella dokument.
Tfn: +358 800 11 18 77
Email: kali.olsson@weidmuller.fi

Liisa Railasto kommer från CDON där hon arbetade som produktchef för böcker mot den finska marknaden. Liisa har även jobbat som inköpare och som redovisningsassistent.
Tfn: +358 800 11 30 70
Email: liisa.railasto@weidmuller.fi

Kali och Liisa kommer att registrera och behandla order från finska kunder samt arbeta med ekonomifrågor för filialen och kan nås mellan 08.00-16.30 finsk tid.

Beslutet att öppna filial i Finland följer Weidmüllers utveckling från en komponenttillverkare mot en tydligare inriktning mot industrisegment och applikationsspecifika lösningar. Med detta vill vi uppnå en närmare kontakt mellan våra finska kunder och hela vägen till konstruktion/utveckling på Weidmüllers huvudkontor.

Med Weidmüllers tidigare säljteam hos JUHA-Elektro som en kärncell, kommer Weidmüller att utöka sin finska filial med ytterligare teknisk personal för att bättre kunna serva finländska kunder.

Med placering på Weidmüllers kontor i Vantaa i Finland finns nu

Jari Peltonen, Country Manager för Weidmüller Finland.
Jari kommer närmast från Rittal där han har varit verksam i 18 år. Jari har en bakgrund som inne- och utesäljare och sedan 2008 har Jari varit verksam som försäljningschef där.
Tfn: +358 40-500 37 38
jari.peltonen@weidmuller.fi

Tarmo Niemelä har arbetat med weidmüllerprodukter hos Juha-Elektro sedan 1986. Tarmo är nu Key Account Manager hos Weidmüller Finland
Tfn: +358 40-030 40 03
tarmo.niemela@weidmuller.fi

Petri Lehto har varit anställd hos Juha-Elektro i 4 år, där han arbetat med weidmüllerprodukter och tillträder nu befattningen som Industry Manager - Machinery på Weidmüller Finland
Tfn: +358 40-040 90 53
petri.lehto@weidmuller.fi

Antti Alapaholuoma har varit anställd och arbetat med produkter från Weidmüller hos Juha-Elektro sedan januari 2011 och arbetar nu som Field Sales på Weidmüller Finland.
Tfn: +358 40-766 81 32
antti.alapaholuoma@weidmuller.fi

Pentti Olkkonen har med sina 32 år hos Juha-Elektro längst erfarenhet av Weidmüller. Pentti arbetar också som Field Sales.
Tfn: +358 40-510 52 02
pentti.olkkonen@weidmuller.fi

• industriell ethernet
  • strömförsörjning
  • signalomvandlare
  • reläer
  • plintar
  • optokopplare
  • märkning
  • kretskortsanslutningar
  • kontaktdon
  • kapslingar

Weidmüllerkoncernen har produktionsanläggningar, försäljningsbolag och representanter i mer än 80 länder.

Under 2011 uppnådde Weidmüller en försäljning på 620 M€ med 4 400 anställda