Arbetsledare Mathias Boltestam och vice VD Björn Henriksson

WELAND AB - ÅRETS ARBETSGIVARE – REGION ÖSTKUSTEN

Weland AB är 2019 års regionsvinnare av Samhalls pris Visa vägen i kategorin Årets arbetsgivare.

Visa vägen-priset uppmärksammar de som går i bräschen för personer med funktionsnedsättning och bryter deras utanförskap på arbetsmarknaden. Pristagaren ska ha arbetat medvetet för att öka mångfalden i arbetslivet genom att skapa nya vägar till arbete för personer med funktionsnedsättning.

Weland tar hem priset för sina insatser inom området genom det hållbarhetstänk och långsiktiga arbete som bidrar till en gynnsam och utvecklande arbetsmiljö både för individen och Weland AB. Två starkt bidragande personer till utmärkelsen är Björn Henriksson, vice VD och arbetsledare Mathias Boltestam. Genom sitt engagemang och driv har de medverkat till det framgångsrika samarbetet med Samhall.

De regionala vinnarna går sedan vidare till final och tävlar om de nationella priserna. Bara en arbetsgivare och en eldsjäl kommer att ta hem de nationella priserna. Det är Visa vägen-juryn som utser vinnarna. Juryn består av ordförande Jan Scherman, H.K.H. Prins Daniel, Antje Jackelén, ärkebiskop, Karl-Petter Thorwaldsson, ordförande i LO, Bettina Kashefi, chefekonom på Svenskt Näringsliv och Mats Eliasson, marknadsdirektör på Samhall.