​Kundanpassade hissautomater

Weland Solutions har flera olika modeller av hissautomater för att kunna hitta den bästa lösningen till kunden. Vi kundanpassar alla hissautomater och hjälper er att välja modell utifrån lokalens förutsättningar och er verksamhet.

Två av våra populäraste hissautomater är Compact Lift och Compact Twin. Compact Lift-modellen är en platsbesparande hissautomat eftersom den lagrar på höjden. Hissautomaten är även lämplig att använda för tyngre och skrymmande gods.

Compact Lift är Weland Lagersystems enklaste hissautomat som ger mycket kapacitet för en relativt liten investering. Hissautomaten har en lastbricka som personalen kan plocka ifrån.

Fokus på plockhastighet

Om det är viktigt att öka plockhastigheten så är Compact Twin-modellen lösningen. Detta är en hissautomat med hög plockhastighet som ger fler orderrader i timmen.

Genom att hantera två lastbrickor samtidigt, med en bricka i vänteläge och en i plockposition, kan plockhastigheten ökas eftersom lagerpersonalen inte behöver vänta på godset i betjäningsöppningen.

Kunden i fokus

Vi på Weland Solutions sätter dig som kund i fokus och hjälper dig att hitta rätt hissautomat. Vi arbetar enligt vår egen utvecklade projektmetod där vi snabbt identifierar dina behov, planerar konstruktionen, projekterar installationen samt uppskattar budget och tidsplan så att du får ett tydligt beslutsunderlag för din nya investering.

• lager
  • logistik