Weland Solutions i samarbete med BITO Lagersystem

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2019 11:16 CEST

Weland Solutions har startat ett nytt samarbete med BITO Lagersystem i Sverige, Finland och Polen.

– Vi ser att våra bolag jobbar likvärdigt och med samma kategorier av kunder, säger Björn Karlsson, vd på Weland Solutions. BITO står för lager- och företagsinredningar och vi står för automation inom lagerhantering. Därigenom blir vi en heltäckande leverantör av professionella lagerlösningar.

Ett exempel där de båda företagens lösningar fungerar väl ihop är BITO Lagersystems AGV-lösning (Automated Guided Vehicles) LEO Locative som innebär att automatstyrda fordon transporterar lådor från och till Weland Solutions olika hissautomater.

– Det är även värt att framhålla att både Weland Solutions och BITO Lagersystem har egen produktion och är familjeägda, säger Björn Karlsson.

Han påpekar också att målet med samarbetet är att bägge företagen ska arbeta tillsammans på alla aktiva marknader framöver.

Weland Solutions AB

Weland Solutions är en ledande leverantör av lösningar för lagerhantering och logistik. Vi levererar kundanpassade och optimerade hissautomater samt lagerinredning. I vårt sortiment av lagerinredning ingår bland annat pallställ, grenställ, utdragsenheter och sigmabalkar. Med rätt produkter på rätt plats är det enkelt att effektivisera hela produktionen.

Kommentarer (0)

Kommentera