Hörnbeslag ger stabilare takbryggor i vinkel

Ett nytt hörnbeslag finns nu för att stabilisera skarven mellan Weland Ståls takbryggor i till exempel taknockens vinkel. Beslaget ger samtidigt en finare skarv mellan takbryggorna.

Weland Ståls hörnbeslag skruvas fast undertill i skarven mellan de sammanfogade takbryggorna och ligger därmed helt dolt. Den här skarvlösningen fungerar såväl på takbryggor som är vinkelräta som i 45 graders vinkel.

Genom att gersåga takbryggorna till ett passande hörn är det sedan lätt att montera hörnbeslaget och därmed få en stabil och sammanhängande gångyta på taket.

Det färdighålade och varmförzinkade hörnbeslaget (artikelnummer SK4013) har en längd på 401 mm och är 125 mm på bredden.

• Arbetsmiljö

• skarv
  • takbrygga
  • hörnbeslag
  • weland stål

Weland Stål AB

Weland Stål är en ledande leverantör av produkter för taksäkerhet och utrymning. I vårt sortiment ingår även räckensolpanelsfästen samt plåtbearbetningstjänster. Vårt löfte är att leverera pålitliga svensktillverkade produkter med lång livslängd. Vår styrka är vår produktutveckling och täta kontakt med våra kunder. Med lång erfarenhet och bred kompetens kan vi tillgodose kundens behov.