Justerbar grind öppnar Welands universalräcken

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2019 11:48 CEST

Weland Stål lanserar en ny grind för användning i samband med Weland universalräcken. Grinden skiljer sig i utseende från de övriga räckesmodulerna så det är lätt att se var på räcket det går att passera in och ut.

Att grinden är justerbar gör att den lättare kan anpassas på plats efter de behov som finns. Grinden kan varieras på bredden mellan 600 och 900 mm.

I och med att universalräckena är modulbaserade kan grinden placeras var som helst på räcket – det spelar ingen roll om den till exempel är placerad i någon av ändarna eller mer i mitten.

Grinden är vändbar för både vänster- och högerhängt utförande. Dessutom finns det olika gångjärn så att grinden kan monteras på räcket och även väggmonteras.

Tack vare de återfjädrande gångjärnen öppnas och stängs grinden lätt. För att förhindra att grinden öppnar sig finns både grindstopp och boxlås som tillbehör.

Grinden är varmförzinkad och levereras i lösa delar för montering med gångjärnen färdigmonterade.

Weland Stål AB

Weland Stål är en ledande leverantör av produkter för taksäkerhet och utrymning. I vårt sortiment ingår även räckensolpanelsfästen samt plåtbearbetningstjänster. Vårt löfte är att leverera pålitliga svensktillverkade produkter med lång livslängd. Vår styrka är vår produktutveckling och täta kontakt med våra kunder. Med lång erfarenhet och bred kompetens kan vi tillgodose kundens behov.

Kommentarer (0)

Kommentera