Weleda är med i kampen mot bröstcancer

Nyhet   •   Aug 28, 2015 10:44 CEST

I år är Weleda med i kampen mot bröstcancer. Weleda kommer under oktober månad att sälja sin nya kroppserie Almond Sensitive Skin Care i displayer runt om i landet där 10 kr per såld produkt går oavkortat till Bröstcancerfonden. Kampanjen kommer även att finnas i vissa butiker på internet, då med 5 kr per såld produkt.

Weleda kommer även arbeta på andra sätt med Bröstcancerfonden och stötta föreningarnas medlemmar runt om i landet med information om innehållet i hudvårdsprodukter, vad man kan tänka på att använda för att tillföra huden så lite syntetiska kemikalier som möjligt. Det har t ex varit omdiskuterat kring aluminiumklorid i deodoranter och eventuella kopplingar till bröstcancer. ”Vi anser att det är säkrare att välja naturliga alternativ, som kroppen lättare känner igen och kan bryta ner. Det är även det bästa valet ur miljösynpunkt och det som bäst stöttar hudens egna naturliga processer”, säger Emily Feijen, nordisk marknadschef på Weleda.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.