Idel Weleda på Demi Moores önskelista

När skådespelerskan Demi Moore sätter ihop sin önskelista inför jul, hamnar idel Weleda-produkter på listan; Skin Food, Wild Rose Body Oil, Wild Rose Creamy Body Wash och den nyligen prisbelönta Calendula-serien för baby/barn.

Den välkända skådespelerskan Demi Moore är sedan länge en stor Weledafan och har bland annat invigt evenemang för amerikanska Weledas räkning. När hon nu ombetts sätta ihop en önskelista för ett välgörenhetsevenemang, Macmillan Celebrity Christmas Stocking, i England, innehåller listan idel Weleda-produkter, bland annat Weleda Skin Food, Wildrose Creamy Body Wash och Wild Rose Body Oil liksom hela Calendulaserien för baby/barn (men som passar lika bra för vuxna).

”We were thrilled to be able to send in some products for Demis stocking, and popped in the latest dreamy products we know she’d adore: Lavender Relaxing Body Oil and Pomegranate Regenerating Hand Cream”, berättar Weledas marknadschef i England, Jayn Sterland.

Macmillan Cancer Support erbjuder praktiskt, medicinskt, känslomässigt och ekonomiskt stöd till människor som lever med cancer. Förra årets auktion inbringade
85 000 brittiska pund för detta ändamål.

För mer information, vänligen kontakta Weleda:

Martina Nyman, marknadschef, 070- 263 24 60, martina.nyman@weleda.se
Anette Frank Bülund, presskontakt, 08-522 961 21, anette.frank@weleda.se

• Utanför Sverige

Weleda grundades i Schweiz 1921 och är det ledande företaget inom  naturlig, ekologisk hudvård i Europa. Huvudkontoret för den nordisk-baltiska verksamheten ligger i Järna i Sverige och har 35 medarbetare och en omsättning på 65 MSEK. Vi arbetar utifrån värderingarna kvalitet, långsiktighet, trovärdighet, ansvar och personlig omtanke.