KÄNDISFAVORITEN SKIN FOOD NOMINERAD TILL "UK BEAUTY AWARDS"

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2011 11:03 CET

Weledas populära universalcreme Skin Food har blivit nominerad till UK Beauty Awards 2011 under kategorin Classic Beauty Product.

Skin Food som är en av Weledas storsäljare är en storfavorit bland celebriteter som t.ex Demi Moore, Brooke Shields, Rihanna och Winona Ryder. Victoria Beckham sågs också nyligen twittra om Skin Food där hon uttrycker att detta verkligen är en ”fantastisk produkt”.

Vinnaren kommer att röstas fram av skönhetsbranschen vilket inkluderar modeller, make-up artister, skönhetsskribenter, bloggare, terapeuter och återförsäljare, och tillkännages i december under Storbritanniens största mode- och skönhetsevent, Clothes Show Live.

För mer information och bildmaterial, vänligen kontakta Weleda:

Presskontakt:
Ingela Wikman
ingela.wikman@weleda.se

Imagebank: www.web-to-print.se/weleda
Login: press@weleda.se
Password: press

Du hittar oss på www.facebook.com/weledasverige - följ oss där!

Weleda grundades i Schweiz 1921 och är det ledande företaget inom naturlig, ekologisk hudvård i Europa. Huvudkontoret för den nordisk-baltiska verksamheten ligger i Järna i Sverige och har 35 medarbetare och en omsättning på 68 MSEK. Vi arbetar utifrån värderingarna kvalitet, långsiktighet, trovärdighet, ansvar och personlig omtanke.

Weleda AB Skillebyholm 4 ∙ 153 91 Järna Tel 08-522 961 00
Fax 08-522 961 02