Roten till skönhet

Högt uppe på de marockanska bergsluttningarna odlar Weleda den färgstarka irisblomman vars värdefulla rot är mycket motståndskraftig mot yttre påverkan.

Irisrotens unika förmåga att balansera och bevara fukt gör den till en exceptionellt bra ingrediens i hudvård. Irisen bevarar omsorgsfullt fuktbalansen i huden genom att konstant bilda, samla upp, kapsla in och lagra fukt med fuktbevarande gel och absorberande substanser.

Innan den eteriska oljan kan utvinnas skalas skörden för hand. Därefter får den självtorka i sol och bergsluft. Ur de hårda, torkade rötterna utvinns den dyrbara oljan.

Iris är en idealisk ingrediens för huden när det gäller att reglera fukthalten. Vårt skandinaviska klimat med starka väderskiftningar utsätter huden i alla åldrar för påfrestningar vilket kan resultera i en ömtålig, torr och oren hud.

Weledas vårdande ansiktsserie med iris som nyckelväxt passar extra bra när huden är i behov av återfuktning och är också en av våra mest populära fuktserier. I kombination med vårdande ingredienser som mjukgörande jojobaolja och sammandragande trollhassel regleras huden så att fukthalten optimeras och huden återfår sin naturliga lyster.

WELEDA VÄRLDENS BÄSTA HÅLLBARA HUDVÅRDSFÖRETAG
Weleda är utsedd till bästa hållbara/fairtrade företag inom naturlig hudvård. Våra produkter är 100% naturliga, ekologiskt certifierade av NATRUE*, har 0% syntetiskt innehåll, är dermatologiskt testade och ej djurtestade.
*en av de certifieringar som ställer högst krav på naturlig hudvård i Europa, www.natrue.org.