Weleda After Shave Balm vinnare i Organic Beauty Awards 2017

Lördagen den 6 maj, i samband med Green Beauty Day, hölls prisutdelning i Organic Beauty Awards 2017. Weledas After Shave Balm vann kategorin ”Bästa Herrprodukt 2017”.

Juryns motivering:
”En svalkande produkt med behaglig doft som snabbt återfuktar och lugnar huden. En skön trygghet i necessären.”

Om produkten:
Weleda After Shave Balm är ett milt men effektivt rakbalsam att använda efter varje rakning. Innehåller lugnande kamomill, svalkande aloe vera gel och ekologisk olja från jojoba och kokosnöt. Balsamet absorseras snabbt och hjälper till att bevara fukten i huden. Den fräscha, diskreta doften kommer från äkta eteriska oljor. Passar även en känslig hud. Dermatologiskt testad.

100 ml rek pris 199kr

Användning:
Skaka flaskan väl före användning. Massera in lätt över ansikte, haka och hals efter rakning.

• awards

WELEDA VÄRLDENS MEST HÅLLBARA HUDVÅRDSFÖRETAG
Weleda är världens största och mest hållbara företag inom naturlig hudvård. Produkterna är ekologiskt certifierade, 100 % naturliga och har 0 % syntetiskt innehåll. Samtliga produkter är dermatologiskt testade och certifierade av NATRUE, en av de certifieringar som ställer högst krav på naturlig hudvård i Europa, www.natrue.org.

Noga utvalda ingredienser i kombination med över 95 års erfarenhet inom naturlig hudvård resulterar i produkter som ger huden det den behöver för att komma i balans och bli naturligt vacker.

Följ oss!