WELEDA FORTSÄTTER SITT ARBETE FÖR RÄTTVIS HANDEL OCH BIOLOGISK MÅNGFALD

Weleda har anslutit sig till ”Union for Ethical Biotrade” (UEBT), en icke vinstdrivande organisation som arbetar för biologisk mångfald och rättvis handel. Med detta medlemskap understryker Weleda sina principer angående rättvis handel.

”För Weleda är biologisk mångfald en viktig resurs som måste bevaras, eftersom kärnan i våra produkter kommer från växtriket. Vi använder runt 350st olika växter som odlas runt om i världen. De flesta växterna odlas i Weledas egna trädgårdar och andra vilda arter samlas in på bästa möjliga sätt för att bibehålla den biologiska mångfalden”, säger Bas Schneider, ansvarig för Corporate Sustainability och International Sourcing på Weleda.

VD:n för UEBT, Rik Kutsch Lojenga tror att Weleda kommer att bli en stor tillgång för organisationen: ”Weleda är en ledare inom hållbar utveckling och visar med sitt banbrytande arbete vad medlemmar inom UEBT kan göra inom viktiga områden, som bevarandet av biologisk mångfald och vinstdelning genom hela leverantörskedjan”.

För mer information och bildmaterial, vänligen kontakta Weleda:
Ingela Wikman
ingela.wikman@weleda.se

Imagebank: www.web-to-print.se/weleda
Log in: press@weleda.se
Password: press

Du hittar oss på www.facebook.com/weledasverige - följ oss där!

• Utanför Sverige

Weleda grundades i Schweiz 1921 och är det ledande företaget inom naturlig, ekologisk hudvård i Europa. Huvudkontoret för den nordisk-baltiska verksamheten ligger i Järna i Sverige och har 35 medarbetare och en omsättning på 68 MSEK. Vi arbetar utifrån värderingarna kvalitet, långsiktighet, trovärdighet, ansvar och personlig omtanke.

Weleda AB Skillebyholm 4 ∙ 153 91 Järna Tel 08-522 961 00 ∙
Fax 08-522 961 02