WELEDA STARTER KIT - ALLT FÖR DITT ANSIKTE

WELEDA STARTER KIT - ALLT FÖR DITT ANSIKTE

Weleda har tagit fram ett start-kit innehållande allt du behöver för komplett ansiktsvård. Perfekt för den som är nyfiken att prova på eller vill ställa om sin hud till naturlig ekologisk hudvård.

Almond Facial Care baseras på mandelolja som lugnar och hjälper till att återställa hud i obalans såsom irritationer, torrhet och överproduktion av talg. Serien passar alla oavsett ålder. Start-kitet passar också utmärkt för den som vill byta eller ändra sin hudvårdsrutin till naturliga ekologiska produkter.

Start-kitet innehåller bl. a. Weledas ”multiprodukt” Almond Soothing Facial Oil. Den kan med fördel användas både morgon och kväll, ensam eller under en creme för att ge extra näring. Tenderar man att få torra partier vid sminkning så kan man blanda en droppe i sin foundation för ett jämnare resultat. Dessutom är den perfekt att använda för borttagning av ögonmakeup med några droppar på en fuktad bomullspad.

Weledas Starter Kit säljs på KICKS fr.o.m den 22:a mars i begränsad upplaga.

Innehåll:
Almond Soothing Cleansing Lotion 75ml
Almond Soothing Facial Cream 30ml
Almond Soothing Facial Lotion 30ml
Almond Soothing Facial Oil 50ml
Rengöringssvamp
Hårband

Pris: 499 kr (värde 820 kr)

För mer information och bildmaterial, vänligen kontakta Weleda:
Ingela Wikman
ingela.wikman@weleda.se

Du hittar oss på www.facebook.com/weledasverige - följ oss där!

Imagebank: www.web-to-print.se/weleda
Log in: press@weleda.se
Password: press

Regioner

Weleda är ett hudvårdsföretag vars sortiment består av enbart naturligt certifierade produkter. Bolaget grundades 1921 i Schweiz. Weleda är utnämnt till världens mest hållbara hudvårdsföretag två år i rad, 2018 och 2019. Med noggrant utvalda och effektiva ingredienser från växter i Weledas egna trädgårdar, skapas naturlig, effektiv hudvård med vårdande och välgörande egenskaper. Hudvårdsprodukterna är inspirerade av naturens egen förmåga att återhämta, hjälpa och reparera sig själv. Weledas produkter är 100 % naturligt certifierade av Natrue, ekologiskt certifierade och dermatologiskt testade, de innehåller inga GMO-ingredienser, mineraloljor, silikoner eller parabener.I dag är Weleda representerat i över 50 länder och arbetar holistiskt med skönhet och hälsa, rättvisa villkor, hållbara mål och biologisk mångfald genom hela produktionskedjan. Weleda är certifierat av UEBT, som arbetar för bevarandet av den biologiska mångfalden.