Bilprovningen körklar för hälsosatsning med Wellnet

Bilprovningen är Sveriges ledande aktör för besiktning av motordrivna fordon med 97 stationer från Skurup i söder till Karesuando i norr. I sitt arbete för en hållbar utveckling strävar Bilprovningen efter att vara den bästa arbetsgivaren i branschen. En grundpelare i detta är ett aktivt friskvårdsarbete som ger hälsosamma och friska medarbetare.

– Bilprovningen har valt att samarbeta med Wellnet för att inspirera medarbetarna till ett friskt och hälsosamt liv. Med Wellnet samlar vi all friskvård på samma ställe och administrationen blir enklare både för medarbetarna och oss som arbetsgivare, säger Stefan Hesselgren, HR-chef på Bilprovningen.

Wellnet har lång erfarenhet av att förmedla hälso- och friskvårdstjänster och att bidra till friska, hållbara medarbetare. Sedan starten 2005 har över 100 000 medarbetare inspirerats till ett mer aktivt och hälsosamt liv med friskare, mer motiverade och mer produktiva anställda som ett resultat för arbetsgivaren. God hälsa lönar sig helt enkelt.

Malin Gustafsson, kundansvarig på Wellnet tycker att det känns väldigt spännande att starta upp samarbetet med Bilprovningen:

– Det är otroligt kul med Bilprovningen som finns på så många orter i Sverige. Vi har stor erfarenhet av att arbeta med rikstäckande arbetsgivare och att Bilprovningen väljer Wellnet är ett gott betyg för vårt arbete med att både ha en bra geografisk spridning på våra friskvårdsleverantörer samt en bra spridning på olika typer av friskvårdstjänster. Wellnet vill gärna arbeta med arbetsgivare som tar hälsa på allvar och det visar Bilprovningen att de gör genom att erbjuda sina medarbetare ett generöst friskvårdsbidrag och som tillsammans med Wellnet ska inspirera till ett sundare liv.

För ytterligare information:

Terese Brandt, kommunikationsansvarig Wellnet:
terese.brandt@wellnet.se, 076-948 61 82

Stefan Hesselgren, HR-chef Bilprovningen:
stefan.hesselgren@bilprovningen.se, 070-385 57 48