Organics by Sara - ny hudvårdsserie på WeMake!

Organics by Sara är ett svenskt, veganskt och ekologiskt hudvårdsmärke, som startades hösten 2010 av Sara Nomberg, ekologisk hudvårdsterapeut och näringsfysiolog.

Sortimentet består av 23 produkter för ansikte och kropp med noga utvalda ingredienser och är en skonsam, effektiv och miljövänlig hudvårdsserie.

Med Organics by Sara vill jag erbjuda er Sveriges renaste hudvård med 100% ekologiskt innehåll, säger Sara Nomberg. Serien riktar sig till alla, oavsett ålder, kön eller hudproblem. I oljorna finns det bara just de ingredienser som behövs, vegetabiliska oljor och eteriska oljor, inget annat. Du får en balans av olika vitaminer och fettsyror som är essentiella för din hud samtidigt som dofterna kommer naturligt från de eteriska oljorna.

Vi valde att samarbeta med WeMake för att nå ut till hälsobranschen på ett praktiskt och smidigt sätt. Vi vill sprida vårt budskap om de fördelar oljor kan ha på huden och vi vet att både salongsledet, hälsobutiker samt online-kanaler är ett bra sätt att nå ut. Vi ser fram emot att nå ut till nya kanaler och är glada över samarbetet med WeMake, avslutar Sara Nomberg.

På WeMake erbjuder vi breda, smala, svenska och utländska märken men med ett gemensamt fokus; de ska vara bra för person och planet, säger Louise Benediktsson kategorichef för skönhet och hygien på WeMake. Organics by Sara är ett litet företag men med intressanta produkter som ligger i tiden och passar in i vårt befintliga sortiment av hudvård. Nordbor tenderar att ha en torrare hud och huden mår ofta väldigt bra av en hudvårdsrutin med produkter med rikare textur och Organics by Sara erbjuder dessutom lättanvända produkter, avslutar Louise Benediktsson.

WeMake AB är nordens största oberoende sälj- och logistikpartner, inom hälsa och hållbarhet, med drygt 500 varumärken och 4500 produkter i lager. Sortimentet består av kosttillskott, vitaminer, mineraler, ekologiska livsmedel, drycker, sport, träningsprodukter, naturlig hudvård och kosmetik och andra saker som kan göra gott för både individens och planetens välmående. Vårt arbete är en ständig resa mot en bättre framtid, det gäller lika mycket vårt nuvarande utbud och kommande produkter, till hur vi jobbar och vilka vi samarbetar med. Det är avgörande för vår planet att vi alla sätter ner foten och börjar förändra de produkter vi människor har skapat och hur de tillverkas samt distribueras. För oss finns det inget alternativ än att vara med och skapa den framtiden vi vill leva i — att lämna ett mindre fotavtryck än gårdagens. We are makers and believers!

• ekologisk
  • hudvård