"The Greatest Candle" nu i Sverige!

The Greatest Candle in the World är framtaget av ett innovativt portugisiskt företag som löst problemet med hur man skall ta tillvara på förbrukad vegetabilisk matolja.

Hela idén med dessa ljus är att återbruka använda vegetabiliska oljor och omvandla dem till något som blir njutbart för konsumenten! Eftersom det är vegetabilisk olja så är det dessutom en förnybar bränslekälla som inte ökar koldioxidutsläppen. Allt handlar om att få en känsla av att göra rätt varje gång man tänder ett ljus och då framför allt för vår miljö.

Hela konceptet handlar om hållbarhet

Vi vill att vattnet i våra hav skall vara fria från förbrukad matolja. Matolja är dessutom en av de produkter som är svår att få bort från våra avlopp och stoppar upp och fördärvar för miljonbelopp varje år!

Våra ljus finns i dagsläget i åtta olika dofter:

Clove & Cinnamon - De karismatiska dofterna av kryddnejlika och kanel harmoniserar i en väl avvägd sötma. Stärkande och centrerande.

Apple Gourmet – En lyxig doft som öppnar med en toppnot av äpple följt av en kryddig hjärtnot, och avslutas i en basnot med toner av vanilj och karamell. Kryddig, söt och fräsch.

Darjeeling Flower – En komplex och uttrycksfull mix av blommor från Himalayas fot. Fräsch och upplyftande doft.

Fig Milk – Skapar en känsla av medelhavsbad med doften av kamomill och fikonmjölk. En behaglig och sinnlig doft som kan användas året om.

Spice Wood – Kryddig men söt doft. Skapar en mysig atmosfär hela året om.

Mojito – En lekfull doft som öppnar med härliga toppnoter av citron och mint. Detta följs av en fruktig och aromatisk hjärtnot som slutligen klingar ut i en basnot av trä och rom. Uttrycksfull och energigivande doft året runt.

Hand Picked Blueberry - En explosion av fruktiga dofter med en söt toppnot av hembakad paj, gjord av söta handplockade blåbär, blandade med granatäpple och litchi ger detta ljus en lugnande atmosfär. Perfekt att njuta året runt.

Full information om producent och varumärket hittar ni på www.thegreatestcandle.com.

The Greatest Candle in the World finns att köpa på ApoteaHappy GreenMat.se och i välsorterade butiker från Ystad till Haparanda.

• Lifestyle

• grossist
  • hållbar inredning
  • innovationer
  • ekologisk
  • doftljus
  • hälsogrossist

Stark hälsogrossist med dryg 4500 produkter i lager inom kosttillskott, vitaminer & mineraler, Ekologiskt livsmedel och dryck, sport & träningsprodukter, naturlig hudvård & kosmetik.

Tärje Pennsäter

Sälj- och inköpsansvarig 040 - 671 22 38