Wenngarn lanserar nytt generöst All Inclusive-paket!

Nu satsar Wenngarn på ett nytt generöst familjepaket. I Wenngarn All Inclusive får barn bo och äta gratis på Hotell Anstalten i sällskap av betalande vuxen. Upplev en rolig och stressfri familjehelg i slottsmiljö med massor av härliga aktiviteter, både ute och inne. Erbjudandet gäller under hela 2017.

2017 är barnens år på Wenngarn och en av alla roliga nyheter är Wenngarn All Inclusive på Hotell Anstalten.

Barnen har alltid haft en central och självklar roll hos oss på Wenngarn så det känns jättekul att kunna bjuda barnen, säger Jenny Dingertz, VD på Wenngarn Restaurang och Event.

Wenngarn All Inclusive är perfekt för alla barnfamiljer som vill uppleva en mysig familjehelg där allt ingår!

Wenngarn är en riktig familjeoas med 1000 år av historia och här finns så mycket kul att upptäcka. På vintern när det finns snö och temperaturen visar på minus finns det snabba pulkabackar och spolad skridskobana. På sommaren finns stora springvänliga gräsytor, klätterträd, utomhusbio och vackra parker och promenadstråk att njuta av. Barockslottet som är öppet varje dag, är en perfekt plats att gå på upptäcktsfärd, leka kurragömma eller gå en guidad tur. Året om kan man hälsa på klappvänliga getter och titta på grisar och under sommarmånaderna fylls Wenngarn av fler gulliga gårdsdjur som hjälper till att hålla de stora markerna öppna och tillgängliga.

I Hotell Anstalten finns ett helt rum med familjespel och biljardbord, som gjort för mysiga spelkvällar eller regniga dagar. För den som vill röra på sig finns underbara skogsstigar och småvägar eller så kan man besöka Wenngarns sportcenter som ligger i en ombyggd betongfabrik. Innanför sportcentrets 700 kvm stora yta hittar man förutom ett toppmodernt och fullt utrustat gym, även Nordeuropas längsta raka inomhuslöparbana. I Wenngarn All Inclusive ingår fri entré till sportcentret samt fri tillgång till bubbelpooler och bastu, så ta chansen och njut av en stunds avkoppling innan ni sätter er till bords och avnjuter en 3-rätters middag i vår vackra restaurang.

I Wenngarn All Inclusive ingår:

Ankomstkaffe och bulle i bageriet (bulle och äppelmust för barnen), gratis guidad tur på slottet, fri tillgång till bubbelpooler och bastu, fri tillgång till Wenngarns sportcenter, 3-rätters middag (barnmeny till barnen) övernattning och frukost samt Wenngarn-bok att ta med hem. Alla barn får en present från skattkistan (men man måste såklart hitta skatten först).

Vid bokning av Wenngarn All Inclusive får upp till två barn under 12 år, bo och äta gratis i sällskap av betalande vuxen.

Pris 1490:- per vuxen, i del av dubbelrum.

För mer information om Wenngarn All Inclusive

VD, Wenngarn Restaurang och Event, Jenny Dingertz, jenny.d@wenngarn.se