48H Service - Garanterat!

WER-agenturer ab (WER), som är en leverantör av bl a tryckluftsverktyg och slipmaterial, inför nu 48 timmars servicegaranti på ett sortiment verktyg.

I kundundersökningar har WER alltid fått höga betyg för sin snabba och korrekta service och vid en internkontroll på alla reparationer de senaste 18 månaderna så konstaterade man att servicetiden var väldigt låg.

Nu tar vi detta ett steg längre och garanterar en servicetid på max 48H, två arbetsdagar, på ett sortiment av ca 30 olika verktyg. Denna servicegaranti gäller alla typer av fel på detta sortiment.

Bakgrunden till att vi lyfter frågan och utfärdar garantin är att användarna av våra verktyg är den professionella verkstaden och industrin. Trasiga verktyg kan få till följd att det blir stillestånd i produktionen. För att minimera konsekvensen av ett trasigt verktyg så inför vi 48H garantin för några av våra populäraste modeller.

För att göra det extra intressant så inför vi inte detta bara på nyinköpta utan på samtliga verktyg som är inköpta de senaste 5 åren och som ingår i 48H konceptet. Det enda som krävs är att man verifierar, med en faktura kopia, att inköpet gjorts genom en av WER’s återförsäljare under de senaste fem åren.

Vad blir då konsekvensen om vi inte lyckas hålla garantin? Ser vi från början att vi inte kommer att kunna uppfylla garantin så får kunden låna ett likvärdigt verktyg utan kostnad. Uppfyller vi inte garantin och vi inte har lånat ut något verktyg till kunden så står vi för såväl delar som arbetstid.

De verktyg som ingår är ca 25 st tryckluftsverktyg av fabrikaten Shinano, Rupes, Sumake och Monti. Ca 10 elektriska polermaskiner samt en slipsug från Rupes. Vilka verktyg det är framgår klart i vår nya katalog, utkom i januari 2016, genom 48H loggon.

Eventuella frågor besvaras av Pontus Eriksson WER-agenturer ab 019-207330, e-post pontus@wer.se

• tryckluft
  • shinano
  • rupes
  • big foot

WER är en marknadsledande leverantör av kvalitetsverktyg för verkstadsbranschen – från exempelvis Shinano och Rupes – samt designar och utrustar utsugsanläggningar och arbetsstationer. Alla nya verktyg testas grundligt av oss innan de lanseras. Dessutom lagerhåller vi samtliga vitala reservdelar till alla verktyg för att kunna hålla vårt servicelöfte på 48 timmar. Så lever vi upp till vår affärsidé sedan 1980: av proffs, för proffs.