WER är nu svensk distributör av Scangrip’s detailinglampor

Lagom till Automässan så annonserar WER-agenturer att man blir distributör åt det danska innovationsföretaget Scangrip. WER kommer leverera lampor från Scangrips program för professionell färgåtergivning.

Scangrip är ett danskt företag med en lång historia. Grundat redan 1906 som en liten lokal smedja så har man i företagets över 100-åriga historia levererat kvalitétsutrustning till industri och fordonssektorn. Speciellt kända har man på senare tid blivit för sitt framgångsrika program av lampor avsedda för polering, rekonditionering och färgkorrigering av målade och lackade ytor. Sortimentet med lampor, som introducerades 2008, har blivit en enorm framgång för Scangrip, som på några få år mångdubblat produktionen. Tack vare produkternas höga kvalité och den 100% egenägd produktion har man på kort tid blivit Europas marknadsledande tillverkare av professionell arbetsbelysning.

WER kommer ifrån december 2016 börja leverera och lagerhålla produkter från Scangrips ”Colour Match 2” serie. ”Colour Match 2” är ett program med produkter som är exceptionella i sin korrekta återgivning av olika färger. Användningsområdena för dessa produkter är bland annat vid rekonditioneringsarbete av lack eller för färgmatchning vid lackskadereparationer. Med olika stativ och bommar ser du också till att ljuset har bekväm arbetshöjd och rätt vinkel mot arbetsytan.

Om ni har frågor om WER’s samarbete med Scangrip eller WER’s produktsortiment så hör gärna av er till PONTUS ERIKSSON, pontus@wer.se.

//WER

• Partnerskap, samarbeten

• scangrip
  • lampor
  • detailing
  • cri
  • cri+

WER är en marknadsledande leverantör av kvalitetsverktyg för verkstadsbranschen – från exempelvis Shinano och Rupes – samt designar och utrustar utsugsanläggningar och arbetsstationer.

Alla nya verktyg testas grundligt av oss innan de lanseras. Dessutom lagerhåller vi samtliga vitala reservdelar till alla verktyg för att kunna hållavårt servicelöfte på 48 timmar.

Så lever vi upp till vår affärsidé sedan 1980: av proffs, för proffs.