WER firar 35 år med Shinano

Året var 1981 då presidenten för Shinano Inc, Nobyoki Izumisawa, och VD för WER agenturer, Ero Eriksson, möttes för första gången. Redan vid första mötet så fattade man beslut om ett samarbete.

Shinano blev snabbt en favorit bland tryckluftsverktyg för de kvalitetsmedvetna svenska bilmekanikerna och man blev snabbt ett marknadsledande fabrikat bland tryckluftsverktyg.

Idag, 35 år sedan det första mötet, samarbetar företagen fortfarande med varandra fast nu för tiden är det sönerna, Hiroyoshi Izumisawa och Peter och Håkan Eriksson, som samarbetar. Relationen företagen emellan hur under åren fördjupats och förstärkts. Idag är WER behjälplig i utvecklingsfasen av nya verktyg där man lämnar råd och synpunkter tidigt i processen. Nya verktyg, såväl som uppdaterade gamla, testas på den svenska marknaden innan förändringar genomförs. Genom åren har Shinano lärt sig att uppskatta synpunkterna från krävande, kvalitetsmedvetna mekaniker i Sverige.

I flera år har WER och Shinano diskuterat frågan om hur vi på verkar miljön. Nu i samband med WER’s och Shinanos 35 års jubileum så är Shinano redo att lyfta fram några av sina satsningar. På samtliga av Shinanos fabriker använder man nu solenergi genom egna takmonterade solenergianläggningar. Dessa anläggningar bidrar med så mycket energi att det motsvarar en årlig förbrukning av 20 000 träd.

Också i samband med 35 årsjubileet så uppdaterar man designen på ett antal verktyg. Dessa visas nu upp på Automässan i WER’s monter.

• Verkstadsindustri

• automässan 2017
  • tryckluft
  • shinano
  • jubileum

WER är en marknadsledande leverantör av kvalitetsverktyg för verkstadsbranschen – från exempelvis Shinano och Rupes – samt designar och utrustar utsugsanläggningar och arbetsstationer.

Alla nya verktyg testas grundligt av oss innan de lanseras. Dessutom lagerhåller vi samtliga vitala reservdelar till alla verktyg för att kunna hållavårt servicelöfte på 48 timmar.

Så lever vi upp till vår affärsidé sedan 1980: av proffs, för proffs.