WER utökar sin katalog med tryckluftsverktyg från ATA

WER-agenturer ab utökar nu sitt välsorterade tryckluftssortiment med maskiner från Irländska ATA. Två nya rondellslipmaskiner, tre nya vinkelkapmaskiner och fem nya fil- och mikrofilmaskiner kompletterar nu, sedan mitten av januari, WER’s sortiment.

ATA Group koncernen, ett världsledande företag på metallbearbetningslösningar, säger så här om sig själva: ”Som koncern är vi hängivna uppgiften att bli världens ledande tillverkare av roterande filar, tryckluftsverktyg och avancerade slipprodukter”. En stor vision tillsammans med en produktkatalog i premium klassen var skäl med råge när WER under fjolåret började importera ATA’s hårdmetallfilar. Nu utökas samarbetet till att inkludera flera produkter från ATA’s dotterbolag ATA Tools, tillverkare av tryckluftsdrivna maskiner.

- Vi såg i ATA Tools en möjlighet att komplettera vårt utbud mot industrisidan. Trots nära 200 stycken olika tryckluftsmaskiner i vårt nuvarande sortiment så fyller ATA’s maskiner en egen nisch, säger Peter Eriksson VD på WER, och med ATA’s renommé och högkvalitativa produkter så var steget att bredda sortimentet ganska enkelt att ta. Deras tankar om vilka krav som professionella användare ställer på sina verktyg rimmar väl med vår egen filosofi. Av proffs för proffs.”

Bland maskinerna som har plockats upp i sortimentet hittar man bland annat en ny högvarvande microfilmaskin, ST100, på 100 000 varv/min och en kraftfull vinkelkap, RA6AVH, på 1500W speciellt designad för att tåla krävande miljöer.

För mer information kontakta:

Pontus Eriksson, WER-agenturer ab

Mail: pontus@wer.se

• ata
  • tryckluft
  • tryckluftsmaskiner
  • vinkelslip
  • microfil
  • filmaskin

WER är en importör/grossist av professionell verkstadsutrustning. Företaget har funnits på svenska marknaden, med nuvarande inriktning, sedan 1980.
Våra specialområden ligger på tryckluftsverktyg med ca 200 olika modeller på lager samt produkter från 3M med över 1000 lagerhållna artikelnummer.
I programmet finns också slipsugar, verkstadshydraulik, batteriladdare, mm

Ledorden inom verksamheten är kvalitet, kompetens, snabbhet och service.