ROGER RÖNNING SLÄPPER NYTT ALBUM ”VI LÄGGER PUSSEL” DEN 25 FEBRUARI 2015! –NU SLÄPPS TITELSPÅRET SOM SINGEL!

Nyhet -

PRM RECORDS, BORDER MUSIC JANUARI 2015.

Download radiosingel via www.werecki.com (endast för promotion)

För lösenord vänligen kontakta: pr@werecki.com

ROGER RÖNNING

Titeln, "Vi lägger pussel", är karakteristisk. Här finns Rogers ömsinta iakttagelser av sina medmänniskors (och sina egna) försök att få livets olika beståndsdelar att gå ihop. Men också en antydan om den inneboende lekfullhet som hans låtar alltid har rymt.

När hans generationskamrater började varva ner och snegla mot soffan upplevde Roger Rönning för sex-sju år sedan en kreativ nytändning som artist och låtskrivare. Sångerna bara kom till honom, i ett aldrig sinande flöde. Vissa kom för att bearbeta förluster, andra för att dela med sig av lyckliga stunder. Många av dem tillhörde de starkaste han hade skrivit. Sedan 2009 har han, i relativt tät följd, släppt tre album med nyskrivet material. Både akustiskt och med fullt band. Både CD och vinyl. Och den 25 februari 2015 anländer ytterligare ett album ”Vi lägger pussel”.

Sedan albumdebuten med "Rötter" 1977, har Roger Rönning släppt ett dussin album (samt några samlingar), fulla av hans pricksäkra beskrivningar av hur det är att vara människa. Musikaliskt finns spår av hans rötter i popmusik, den amerikanska singer/songwriter-boomen och blue-eyed soul (som han var tidigt med i Sverige). Många av oss har genom åren njutit av radiohits som "Tiden bara går", "Det händer bara en gång" och "Taxi 455" och hans låtskrivande håller minst lika hög klass som någonsin.

Albumrelease: Roger Rönning ”Vi lägger pussel” den 25 februari 2015.

www.rogerronning.com

Download, pressbilder och ytterligare info via: www.werecki.com

PRM RECORDS, BORDER MUSIC januari 2015

Kontakt: Rickard Werecki Lycknert pr@werecki.com tfn:0707-178008 werecki promotion company – www.werecki.com