Maxim debuterar som Båtsman i Astrid Lindgrens folkkära Vi på Saltkråkan på Lisebergsteatern.

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2015 08:08 CET

Nu är det klart! Fyraårige Saint Bernhardshunden, Maxim, från Göteborg debuterar i en av våra mest folkkära Astrid Lindgrensagor Vi på Saltkråkan, som spelas på Lisebergsteatern i Göteborg under Jullovet, med premiär 20 december 2015.

Förberedelserna är nu i full gång inför spelsäsongen på Lisebergsteatern och nästa vecka startar repetitionerna inför den stora premiären tillsammans med hela ensemblen. Total kommer hela 29 föreställningar av Vi på Saltkråkan att spelas fram tom den 10 januari. Fullständig spelplan: www.showtic.se/saltkrakan

Berättelsen om Vi på Saltkråkan utspelar sig på ön Saltkråkan, långt ut i Stockholms Skärgård. På ön bor Tjorven med sin stora hund Båtsman, mamma, pappa och sina två äldre systrar Teddy och Freddy. Tjorven vet och kan nästan allt, särskilt om hur saker och ting går till på just Saltkråkan. En dag i juni anländer familjen Melkersson till ön med pappa Melker i spetsen. De är stadsbor som ska spendera hela sommaren på Saltkråkan och sedan den dagen de kom till Saltkråkan blev ingenting längre sig likt för vare sig Melkerssons eller öborna…

Regi: Kålle Gunnarsson
Produktion: 2Entertain och Stage Fantasy

I rollerna: Maxim (Båtsman), Hanna Elfors (Malin), Robin Rösehag (Melker), Sonny Enell (Krister/Karlberg), Sussi Björninger (Märta), Kristian Ståhlgren (Nisse), Hatti Isaksson (Sjöblom), Thomas Pettersson (Söderman/Mattsson), Evelina Ekelund/Filippa Sjövall Fagerberg (Tjorven), Edward Sandqvist/Martin Warefelt (Pelle), Alicia Abrahamsson/Alicia Svärd (Stina), Simon Petersson (Niklas), Hampus Bernader (Johan), Ebba Mård Andersson/Jonna Bergström (Teddy), Alice Unosson/Hilma Eriksson (Freddy), Andreas Falk (Björn), Amanda Bernader/Alvina Åkerlind-Reisne (Lotta) mfl.

Biljetterna säljs via www.liseberg.se och www.showtic.se/saltkrakan

Följ ”Båtsman” på instagram: https://www.instagram.com/mrmaximrudeboy/

2Entertain och Stage Fantasy

Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert, Werecki Promotion Company 0707-17 80 08, pr@werecki.com

Pressbilder: www.mynewsdesk.com/se/2egroup alternativ www.werecki.com

För ytterligare information: Annika Cardell, TeamLeader Marketing, 2E Group, 0733-646535, annika.cardell @2egroup.se

werecki promotion company - Promotion mot Press, Radio, Ny media och TV. Projektledning och rådgivning i samband med skivreleaser, teaterpremiärer, konserter, turnéer och krogshower. Promotionturneér, pressdagar med både internationella som nationella artister inom musik, teater och nöjesbranschen.

Besök oss gärna även på: www.werecki.com

Rickard Werecki Lycknert

e-post: pr@werecki.com