Stefan Andersson firar 25 år som artist och är tillbaka med succéshowen Made in China på Kajskjul 8 våren 2017!

Musikföreställningen Made in China med Stefan Andersson, är dundersuccén som spelats för fullsatta salonger under tre säsonger. Efter stående ovationer och strålande recensioner lägger Made in China nu åter till på Kajskjul 8 samtidigt som Stefan Andersson firar 25 år som artist. Nypremiär fredag den 13 januari 2017.

Nästa år, 2017 är det 25 år sedan Stefan Anderssons slog igenom stort med världssuccén ”Catch the Moon”. Förutom att vinna en Grammis för Årets nykomling toppade han alla listor runtom i Europa. Den 13 januari 2017 är det också nypremiär för Stefan Anderssons succéföreställning Made in China.

Se magiska videoklippet med Stefan Anderssons ”Hop On Board” från föreställningen via (youtube): https://www.youtube.com/watch?v=887n9UlHzx0&feature=youtu.be

Om föreställningen:

Kliv in genom Kajskjul 8's saltstänkta dörrar tillsammans med Stefan Andersson och hans ensemble – rätt in i Göteborg under Svenska Ostindiska Companiets storhetstid. Lyssna till de fängslande och underhållande berättelserna om tjuvpassageraren "Skeppsråttan", besättningsmannen Magnus Hising och andra spännande och intressanta personer. Följ med på deras makalösa resa till Qing-dynastins Kina där både pirater och andra högst osannolika figurer väntar. En resa där sanna händelser blandas med mycket humor, musik och rena fantasier.

Om Stefan Anderssons historiska musikföreställningar:

Idén till de historiska musikskådespelen föddes efter en guidad tur Stefan Andersson gjorde på Carlstens fästning på Marstrand. Efter att ha läst på historiken, spelade han in och släppte cd:n ”No 90 Kleist” våren 2009. På plattan medverkade även Tomas von Brömssen och CajsaStina Åkerström. Samma år tolkade och tonsatte Stefan Andersson historierna om 1600-1800-talets pirater, sjöslag och lotsar från Svenska Ostindiska Companiet. Och med det var ”Skeppsråttan” född. Läs mer: www.stefanandersson.nu

Biljetter via www.kajskjul8.se, telefon 031-10 75 50 eller mail: bokning@kajskjul8.se.

Made in China spelas den 13 januari fram till den 25 februari 2017.

Läs mer:  www.kajskjul8.se/Evenemang/MadeinChina

Pressbilder och ytterligare info via: www.werecki.com

Producenter Stefan Andersson & Ulrika Kvarnhult, Kajskjul 8

KAJSKJUL 8