Sveriges största nyårsrevy firar 20-årsjubileum! Falkenbergsrevyn laddar med Trump, Romson, Johaug och Brexit i ”Spexit”

Nya och rykande färska nyårsrevyn ”SPEXIT” får Sverigepremiär i Falkenberg den 5 januari 2017.

Just nu repeteras det för fullt på Stadsteatern i Falkenberg och det skrivs nytt in i det sista där det kommer att drivas med allt ifrån Donald Trump och norska skiddopingskandalen till ledarkrisen i Miljöpartiet, Liberalernas nya potensstarka logga och BREXIT – ingen går säker när Sveriges publikmässigt största nyårsrevy bjuder upp.

Intresset för att boka biljetter till jubileumsrevyn är väldigt stort och redan nu är över 16 000 av de 20 000 släppta biljetterna sålda. En starkt bidragande orsak till Falkenbergsrevyns popularitet är en de höga tittarsiffrorna när den sänds på SVT vilket byggt upp revyns unika varumärke bland Sveriges revyer. När revyn sändes på TV i somras sågs den av över 800 000 tittare och blev den veckans mest sedda TV-program.

Falkenbergsrevyn går in i sin 20:e revysäsong sedan starten 1998 och det planeras för en festlig jubileumsrevy med en fantastisk jubileumsensemble som består av : Anna Bromee, Bertil Schough, Lena Petersson, Håkan Runevad, Bengt Ivarsson, Eva-Lotta Bernström, Bernt Bengtsson och Beppe Wackelin. Regissör: Mats Sandelius.

- I revyn gör bl a Anna Bromee en drift med allt strul kring Postnord i numret ”Så mycket värre” i form av en imitation av Lisa Ekdahl som nyutnämnd generaldirektör. Ett av revyns huvudnummer är annars en presidentmusikal som görs i form av en boxningsmatch med sång till ett tiotal av de allra största amerikanska musikallåtar som finns. Norska skiddopingskandalen lyfts fram på melodin ”La de swinge” där en ny stor norsk vinterhelg lanseras vilken firas ”dan före dan, före dan, före doparedan”, avslöjar producenten Magnus Wernersson.

-Med två skratt i minuten siktar vi nu mot nytt skrattrekord som utan att rodna gör att vi kan kalla oss för Sveriges roligaste revy, säger Bertil Schough, en av skådespelarna i revyn som också 1998 var med och startade revyn med Håkan Runevad och Magnus Wernersson.

Läs mer: www.falkenbergsrevyn.se

FALKENBERGSREVYN

Producent: Magnus Wernersson tel. 070-53 838 86, Falkenbergsrevyn.

Presskontakt: Rickard Werecki tel. 070-717 80 08 pr@werecki.com, Werecki promotion company

Pressbilder ytterligare info se: www.werecki.com